عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حنان شومان في ذكرى ميلاد عبلة كامل: موهبة ملهاش شبه وتجربة خاصة جدًا

عبلة كامل _ أرشيفية
عبلة كامل _ أرشيفية

أوضحت الناقدة الفنية حنان شومان أنه لا يوجد أحد من الجيل الحالي يشبه الفنانة الكبيرة عبلة كامل، سواء في موهبتها أو تعاملها بحياتها الخاصة.

تحيا مصر يرصد نفي حنان شومان وجود شبه لموهبة عبلة كامل. 

نفي حنان شومان وجود شبه لموهبة عبلة كامل

وقالت شومان في تصريح خاص لموقع تحيا مصر: مفيش حد امتداد لعبلة كامل فهي تجربة خاصة جدًا و موهبة ملهاش شبه حتى في حياتها الخاصة وعلاقتها بالإعلام والجمهور واختياراتها.. فلا بدايتها ولا استمراريتها ولا ابتعادها عن الظهور تشبه حد من الموجودين دلوقتي لأن أغلبهم أجيال السوشيال ميديا فهمي مش واحدة من دول خالص.

شائعات مرض عبلة كامل 

من جانبه، كان كشف الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، تفاصيل اعتزال الفنانة عبلة كامل للفن، وحقيقة إصابتها بسرطان الثدي وعلاجها في إحدى المستشفيات.

وتابع أشرف زكي خلال لقائه مع الإعلامية أميرة بدر ببرنامجها “VIP” المذاع على شاشة “هي”: أعوذ بالله مافيش الكلام ده، الفنانة الكبيرة عبلة كامل زي الفل، وبتواصل معاها وبنقعد نتكلم ونهزر ونضحك، وهي صديقة عزيزة وعظيمة وبنعتبر نفسنا أكتر من إخوه.

وأضاف أشرف زكي: عبلة أخدت قرار أنها تبتعد، تواصلت معها وقت مهرجان الدراما أنا ودكتور يحيى الفخراني، وهي رفضت، ولو تعبانة أكيد كانت قالتلي، وقولتلها ترجع عشان خاطري قالتلي مش حابة وخاطرك على عيني.

تصريحات طليق عبلة كامل 

و قال الفنان أحمد كمال طليق الفنانة عبلة كامل:"أصبحت جدا لبنت وولد، وبناتي الاتنين متجوزين من أجانب وده كان اختيارهم، بنتي زينب الكبيرة متجوزة من إنجليزي، وفاطمة متجوز من بولندي".

وتابع خلال لقائه ببرنامج “الستات” الذي تقدمه الإعلامية مفيدة شيحة بقناة “النهار”:"أنا وعبلة كامل متدخلناش في اختيارات بناتي في الزواج، ووافقت علي زواجهم من أجانب لأن الاتنين اللي اتجوزوهم أشهروا إسلامهم عن قناعة".

تابع موقع تحيا مصر علي