عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامي جمال: جيت متأخر زي السحر وأنا شخصيًا مدمنها

رامي جمال
رامي جمال

يستعد الفنان رامي جمال لألبوم الشتاء الجديد المقرر طرحه قريبًا تزامنًا مع فصل الشتاء، والمكون من 10 أغنيات تتناسب مع توقيت الطرح، على أن تكون أولى أغانيه تحمل اسم جيت متأخر

تحيا مصر يرصد لكم تفاصيل ألبوم الشتاء لـ رامي جمال وأول أغنية جيت متأخر

رامي جمال: ألبوم الشتاء هيكون مرحلة جديدة وده وعد

أعلن الفنان رمي جمال عن ألبومه الجديد والذي من المقرر طرحه بالتزامن بالشتاء، عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل والفيديوهات الإنستجرام، ونشر بوستر أول أغنية من الألبوم باسم جيت متأخر: "تعالوا نتفق اتفاق الناس اللي بتحب أول ألبوم وألبوم فترة مش سهلة، العشر أغاني اللي جايين في الشتاء دول عشانكم".

ووعد الجمهور بأغاني مختلفة عما قدمه من قبل وقال رامي: "هنبدأ مرحلة جديدة تمامًا  وده وعد هنبدأ بأغنية جيت متأخر، اللي واثق من حبي فيها ومن كتر ما بسمعها وأنا عادة مبحبش أسمع شغلي، أن فيها حاجة زي السحر كده أنا شخصيًا مدمنها، على قد ما هشوفكم متحمسين وأشوف عدد كبير عايزها تنزل هنزلها بسرعة.. ها جاهزين".

رامي جمال يتعاون مع زوجته ثانية بعد 3 سنوات

ومن جانبه، أعلن رامي عن تجديد تعاونه مع زوجته ناريمان في أغنية جديدة، بعد أن قدم أغنية مش ملاحظ حاجة والتي تعد أول تعاون بينهما منذ 3 سنوات، والأغنية من كلمات الشاعر الغنائي أحمد المالكي، ألحان رامي جمال، وتوزيع موسيقي وسام عبدالمنعم.

ولاقت الأغنية نجاحًا كبيرًا ولاقت ردود أفعال على أغنية إيجابية وساخرة في نفس الوقت، ولكن الأغلبية أشادوا بها، وحققت أعلى نسب مشاهدة، وهي من ضمن ألبوم رامي جمال 2020 أنا لوحدي.

آخر أعمال رامي جمال الغنائية

وعلى صعيد آخر، تعد أغنية حكايتنا منتهية آخر أعمال رامي جمال، وهي إنتاج وألحان رامي جمال، ومن كلمات الشاعر محمد أبونعمة.

وتقول كلماتها: "فاكر زمان أنا قولت نتحمل وأدينا.. بإيدينا روحنا لبعدنا ورضينا به.. جاي بعد ايه بتقولي تاني نعيد ماضينا.. نقاش خلاص إحساس مابيننا نخاف عليه.. أمانة روح وارتاح.. أنا بقيت مرتاح.. ضاعوا خلاص أحلامنا.. أظن كفاية.. يومين أيام.. لو ده خير كان دام ده أنا هضيع قدام لو أنت معايا.. كده فراق خلصان.. ده ولا وعد أتصان.. أنا صحيت والرؤية بقت وضحة لي.. أنا خلاص مش ليك.. لو أنا جيت هأذيك".

تابع موقع تحيا مصر علي