عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

اللي جاي نجاحات أكتر وأكبر .. عمل جديد يجمع بين عمرو مصطفى وسميرة سعيد

عمرو مصطفى وسميرة
عمرو مصطفى وسميرة سعيد

يستعد المطرب والملحن عمرو مصطفى لعمل جديد يجمعه مع الديفا بعد تعاون بينهما أسفر عن نجاحات كثيرة، من المقرر الإعلان عن تفاصيله خلال الفترة المقبلة

تحيا مصر يرصد لكم التعاون الجديد بين عمرو مصطفى والديفا سميرة سعيد

عمرو مصطفى: نجاحات وعلامات أكتر من 20 أغنية مع الديڤا

أعلن المطرب والملحن عمرو مصطفى عن عمل جديد يجمعه مع المطربة سميرة سعيد من خلال حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام حيث نشر فيديو جديد معها من كواليس العمل ولم يعلن عن أي تفاصيل وقال: "نجاحات وعلامات أكتر من 20 أغنية مع الديڤا سميرة سعيد، واللي جاي نجاحات أكتر وأكبر إن شاء الله".

آخر اعمال سميرة سعيد الغنائية

ومن جهة أخرى، طرحت الديفا سميرة سعيد أجدد أغانيها وتحمل اسم إنسان آلي، على طريقة فيديو كليب خارج عن المألوف وظهرت بوجه نصفه بشري والنصف الآخر آلي، من كلمات شادي نور وألحان بلال سرور وتوزيع موسيقى هاني ربيع وميكس وماستر ماهر صلاح ورؤية نضال هاني ومن إنتاج سميرة سعيد.

وتقول كلماتها: "طول الوقت ببقى تحت ضغط.. وStress عالي.. متوترة ومتنشنة.. ما بقتش أحس بأي لحظة حلوة.. عايشة فيها مالي.. إنسان آلي أتحولت أنا.. يا هفوق دلوقتي حالًا وأنقذ نفسي.. من كل اللي أنا فيه.. وأشوف مشاكلي إيه.. يا إما هنتهي.. لازم أفوق دلوقتي حالًا.. يا حسيب كل اللي فاضل يطير.. طب هو فاضل كتير".

أجدد أعمال عمرو مصطفى

والجدير بالذكر أن عمرو مصطفي يتعاون مع أيمن بهجت في أغنيته الجديدة والتي تحمل اسم مستغني، وهي من ألحان عمرو مصطفى وتوزيع اللبناني تيّم.

وتقول كلماتها: "مستغني.. ما هو الحب دغدغني.. مستغني.. وهم ندموا وبلغني.. يا أخي طبع البني آدم.. ده غريب جدًا دايمًا يتبطر.. الواحد يدي بيتمرعوا.. يبعد بيقربوا أكتر.. ولا عاش ولا كان ولا ميت تعبان.. يستجري خلاص يلدغني.. مستغني.. ما هو الحب دغدغني.. مستغني.. وهم ندموا وبلغني.. وعمومًا مش فارقة خلاص بقى.. لا تلوم حد ولا تعاتب.. وفـي كل أسامي اللي عرفتهم.. أنا على أساميكم شاطب.. وأنا يعني ما كنتش ويا ملاك.. ولا قربكوا بينغنغني".

تابع موقع تحيا مصر علي