عاجل
الإثنين 22 يوليو 2024 الموافق 16 محرم 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد زواجه.. تامر عاشور يحيي حفلًا غنائيًا بالشيخ زايد في هذا الموعد

تامر عاشور _ أرشيفية
تامر عاشور _ أرشيفية

تامر عاشور.. يستعد  الفنان تامر عاشور لإحياء حفلًا غنائيًا بالشيخ زايد، وذلك يوم 10 نوفمبر المقبل بعد احتفاله بزواجه من الإعلامية نانسي  نور ومن المتوقع أن يحقق نجاح واسع.


تحيا مصر يرصد تفاصيل حفل تامر عاشور.

تفاصيل حفل تامر عاشور

و يقدم فيها باقة مميزة من اغانية أبرزها: تيجي نتراهن وده حكاية  ياللي خت قلبي وقولولو سماح وانت اخترت وهتوحشنا وكلموها عني وكل يوم والرك على النية وأنا هاجي على نفسي وباي باي وغيرها.

تصريحات تامر عاشور 

على الصعيد الآخر، قال تامر عاشور: كان في خلافات بيني وبين محسن جابر لكن هو أب روحي للفن المصري وخرجت من المشكلة منتصر وممكن ارجع في أي وقت اشتغل معاهم تاني وصوت الفن بيتي.

وتابع: بنتي بتغني وصوتها حلو أوي لكن لا أتمنى دخولها عالم الفن ولو كبرت وحبت تكون فنانة أو مطربة مش موافق، ودي تبقى موهبة ولكن يبقى لها خطها ومستقبلها وهو اختيارها في النهاية ولكن أنا هبقى رافض.

تامر عاشور مع أسما إبراهيم


وأشار إلى أن  الوسط الفني له متاعب كثير من سهر وتعطيل عن الدراسة، موضيفًا أن ابنته حال انتهاء دراستها وتفرغها سيختلف الأمر، متابعًا: أرفض دخولها الفن في الصغر ولو ولد اسيبه إنما بنت أخاف عليها.

وأوضح المطرب تامر عاشور،  تقديمه ألحان جديدة تظهر خلال أيام للفنانة شيرين عبد الوهاب، وأيضًا له عمل جديد سيصدر قريبًا لأنغام، كما أشار إلى موافقته تقديم الحان جديدة للمطرب فضل شاكر وأنه ينظر له كفنان.

ولفت تامر عاشور، إلى أنه يخاف من النسيان والتراجع ليس لسبب إلا خوفًا من تحول صناعة الموسيقى وتظهر أمور جديدة أو تتراجع الموسيقى التي يقدمها ولا تواكب السوق، قائلًا: بخاف ديما أن يكون المزيكا بتاعتي تبقى مش مواكبة وده بخاف منه من أول طريقي.

واستطرد: لو جالي أي واحد مؤدي مهرجانات وطلب أغنية من ألحاني أديله لحن لو صوته كويس، وعمر كمال وشاكوش وحمو بيكا محدش فيهم بيغني اللون اللي بعمله خالص، ولو حد هيسيب حتته ممكن يبقى عمر كمال وهو اللي بيغني.

وأردف: حمو بيكا حبيب قلبي ولكن إحنا بنتكلم في ألحان وغناء ولو جالي حد طلب مني مهرجانات مستحيل أوافق على المشاركة في المهرجانات.

تابع موقع تحيا مصر علي