عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خاص| تامر مجدي: أنا ضد التريندات اللي فيها سخافة واستفزاز.. والأعمال الكوميدية محصورة لنجوم معينة

تامر مجدي_ صورة أرشيفية
تامر مجدي_ صورة أرشيفية

كشف الفنان تامر مجدي عن العلاقة التي تجمعه بالثنائي أحمد العوضي وياسمين عبدالعزيز بعد تجربته معهم في مسلسل ضرب نار، الذي عرض في رمضان 2023، وعن أهم المخرجين الذين يود التعاون معهم، وأشار إلى نوعية الأدوار التي يرغب في تقديمها الفترة القادمة، وغيرها من التفاصيل.

تحيا مصر يرصد لكم أبر تصريحات تامر مجدي عن العلاقة التي جمعته بالثنائي أحمد العوضي وياسمين عبدالعزيز ورأيه في سعي بعض النجوم وراء التريند

تامر مجدي: تجربتي مع ياسمين والعوضي مختلفة وأتمنى أشتغل معهم تاني

تحدث الفنان تامر مجدي عن تجربته مع الثنائي أحمد العوضي وياسمين عبدالعزيز في تصريحات خاصة لـ تحيا مصر، وقال: "تجربتي مع ياسمين والعوضي مختلفة جدًا لأن أنا أعرفهم على المستوى الشخصي، وفي بينا حب وأخوة وصداقة وأنا بحبهم جدًا، وأتمنى أشتغل معهم تاني لأن الشغل معهم ممتع جدًا، وهما جدعان وأولاد بلد"، وعن غيابه عن السينما قال: "السينما لسه كلام وحرفيًا لسه متعاقدتش على فيلم وأنا نفسي أرجع سينما".

تامر مجدي: أنا ضد التريندات اللي فيها استفزاز وسخافة ودي بتقلل من الفنان

عبر تامر مجدي عن رأيه في سعي بعض النجوم وراء التريند، وقال: "التريند اللي أعترف به اللي هو بشغلك عملت شغل حلو عملت عمل كويس وعجب الناس هتلاقيه طلع تريند لوحده، لكن التريندات المقصودة واللي فيه نوع من الاستفزاز والسخافة والغلط أنا ضد التريندات دي، لأنها بتقلل من الفنان مش بتكبره خالص بالعكس".

وأشار تامر مجدي عن الأدوار التي يود تقديمها الفترة القادمة، وقال: "أنا نفسي أقدم أدوار كتير بس أنا نفسي أعمل كوميدي الفترة الجاية، نفسي يجي لي حاجات كوميدي لأن أنا أصلًا ممثل كوميدي ومتصنف في المسرح ممثل كوميدي، ومش عارف ليه لحد دلوقتي مش بيجي لي كوميدي خالص، وكأن الأعمال الكوميديا محصورة على نجوم معينة مع أن في كتير يقبلوا يلعبوا كوميدي".

تامر مجدي: نفسي أشتغل في السينما مع مروان حامد وشريف عرفة

وكشف تامر مجدي عن المخرجين يود التعاون معهم وقال: "أنا نفسي أشتغل مع كل المخرجين والنجوم لأن كل حد هشتغل معه هستفيد منه وهتعلم منه، ولكن في السينما عايز أشتغل  مع مروان حامد وشريف عرفة مع حفظ الألقاب وفي الدراما محمد سامي نفسي جدًا بصراحة".

وعن أي الأعمال يفضلها طويلة أم القصيرة قال: "أنا مش بيفرق معايا عمل قصير أو طويل على منصات، أنا بيفرق معايا العمل القوي حتى لو 5 أو 4 حلقات، المهم أن الناس تستمتع به تتبسط به وأنت كمان كفنان تستمتع به ده مهم جدًا ده اللي يفرق، مش بالكم أهم حاجة بالكيف وفي مسلسلات 30 حلقة عظيمة جدًا وفي 6 حلقات بتبقى حلوة أوي، وهي مالهاش مقياس ولكن الهدف أنك تعمل عمل قوي".

أجدد أعمال تامر مجدي الدرامية

والجدير بالذكر، أن تامر مجدي يشارك في موسم مسلسلات رمضان 2024 من خلال مسلسل الحشاشين مع الفنان كريم عبدالعزيز، وينتظر عرض مسلسل ورق التوت غدًا مع الفنان شريف سلامة، والذي يواصل معه تصوير مسلسل العودة ومن المقرر أن يعرض خلال الفترة المقبلة.

تابع موقع تحيا مصر علي