عاجل
الإثنين 17 يونيو 2024 الموافق 11 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

علي قدورة يعلن اعتزاله: هبعد عن مجال الأغاني لحد ما ربنا يفتكرني

علي قدورة
علي قدورة

أعلن مطرب المهرجانات الشعبية علي قدورة اعتزاله الغناء وذلك من خلال حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، مشيرًا إلى أنه سعيد بهذا القرار وسيعطي ماله كله إلى أهله وسيبدأ حياته من جديد.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير إعلان علي قدورة اعتزاله

علي قدورة يعلن اعتزاله

وكتب علي قدورة عبر حسابه الرسمي بموقع “فيسبوك": السلام عليكم في يوم جمعة مبارك  انا علي عبد القادر السيد ، الشهير ب علي قدورة كنت مغني قبل النهاردة  في حاجة حصلتلي مش عارف اية هي بس الحاجة دي هي الي بتخليني اتكلم دلوقتي انا بريء من كل عمل او مزيكا عملتها في حياتي و بعلن  اعتزالي عن مجال الاغاني لحد ما يفتكرني ربنا.

علي قدورة: ربنا يثبتني في الطريق ده ومبقتش أمتلك إلا الصفر

وتابع حديثه قائلا:  يارب سامحني عن اي حاجة انا عملتها في حياتي او اي حاجة صدرت مني و يارب قربني ليك و افتحلي باب رزق يرضيك  و مفيهاش حاجة لو بدأت من جديد في اي شغل بالحلال و اي فلوس معايا انا هسيبها بالرضي لأهلي و مش عارف هيبقي الصح اية و هبقي لا امتلك الا " صفر "  وربنا يثبتني في الطريق دة و مش هطول عليكم بس دي نيتي و ربنا كريم و كبير و " غفور رحيم.

علي قدورة يحصل على كارنيه نقابة المهن الموسيقية

من ناحية أخرى، كان قد حصل علي قدورة مؤخرا على كارنيه نقابة المهن الموسيقية وذلك بعدما اجتاز الاختبارات الخاصة بها، بعدما مسك الفنان مصطفى كامل رئاسة نقابة المهن الموسيقية.

شارك علي قدورة صورته مع أعضاء مجلس نقابة المهن الموسيقية وهو يمسك الكارنيه الخاص بالنقابة، وعلق عليها: "من داخل نقابة المهن الموسيقية، رسميًا علي قدورة مطرب بعد اجتياز الاختبارات..شكرًا استاذ هاني شاكر وجميع أعضاء المجلس..وعقبال إخواتي".

تابع موقع تحيا مصر علي