عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

لمساندة الفلسطينيين.. محمد حماقي يتبرع بأرباح حفلاته إلى الهلال الأحمر المصري حتى انتهاء الأزمة

محمد حماقي
محمد حماقي

أعلن المطرب محمد حماقي عن استعداده للتبرع بأرباح حفلاته الغنائية إلى الهلال الأحمر المصري حتى انتهاء الأزمة، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات محمد حماقي عبر إنستجرام

وكتب محمد حماقي: طول عمر الفن ليه قوة بتظهر في المواقف الصعبة، دايما كنت بقف عند قوة أم كلثوم لما كانت في عز الحرب بتعمل حفلات عشان أرباحها تروح لدعم الجيش المصري.. وبما أن السلاح اللي في إيدي هو فني فقررت أني استخدمه من النهاردة ولحد انتهاء أزمة أهلنا في فلسطين.. كل أرباح حفلاتي هتروح في صورة تبرعات للهلال الأحمر لدعم اخواتنا ضد العدوان اللي بيتعرضوله.

محمد حماقي يتألق في حبيت المقابلة 

وسبق وأن تألق المطرب محمد حماقي في أغنية جديدة له بعنوان حبيت المقابلة، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب.

وجاءت أغنية حبيت المقابلة من كلمات تامر حسين، ألحان عزيز الشافعي، وتوزيع ومكس توما، وتقول كلمات الأغنية: “انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة يخربيت التنهيده.. الخطوة ترقص طبلة.. بترقص طبلة تفاصيل مختلفة جديدة كدا هنطووووول كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المغازلة.. حبيت المغازلة يخربيت التوليفة الملكة طالعة نازلة.. الملكة طالعة نازلة لا.. نزلة طالعة كدا هنطووووول كدا كدا كدا هنطووووول”.

تصريحات محمد حماقي مع صاحبة السعادة 

وعلى صعيد آخر، تحدث محمد حماقي عن سر بكائه في إحدى حلقاته ببرنامج ذا فويس، وذلك خلال حواره مع صاحبة السعادة إسعاد يونس عبر دي إم سي. 

وقال محمد حماقي: لو اتأثرت ممكن اعيط ومبخبيش وممكن الاقي نفسي فجأة بعيط، وعيطت في ذا فويس بسبب احلام. 

وتابع: واللي حصل ان في صوت حلو غنى ولما لفيت مكنتش متوقع انها على كرسي متحرك وروحت قعدت جنبها على الأرض ولما جت تختار اختارتني واتأثرت لما اختارتني واتخطفت ومشاعري لعبت. 

تابع موقع تحيا مصر علي