عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خطوبة غادة عادل تشعل مواقع التواصل الاجتماعي والمفاجأة في هوية العريس

غادة عادل _ أرشيفية
غادة عادل _ أرشيفية

تحتفل الفنانة المصرية غادة عادل بخطوبتها بعد أيام قليلة من زواج طليقها مجدي الهواري، هذا هو النبأ الذي تداوله رواد السوشيال ميديا في الساعات الأخيرة.

تحيا مصر يرصد أنباء خطوبة غادة عادل. 

أنباء خطوبة غادة عادل

وانتشرت صور للفنانة غادة عادل بفستان وهي ترقص، وقال عدد من الجمهور أنها في هذه الصور تحتفل بخطوبتها وأن خطيبها رجل أعمال مصري، لكن غادة عادل لم تخرج لتأكيد أو نفي الخبر.

زواج مجدي الهواري 

وكان اتفاجئ الجمهور بزواج المخرج مجدي الهواري من مصممة الأزياء والاستايلست دنيا عبد المعبود  فى واحد من الفنادق الكبيرة  بمنطقة نيو جيزة، ولكن المفاجأة الكبيرة كانت في شرط مجدي الهواري للزواج.

فكان قال في لقاء مع زوجته السابقة غادة عادل: فيه شروط عندي في الجوازة التانية هل الزوجة التانية هتبقى متقبلة فكرة إني أنا لسه بحبك لإنك أم ولادي وبنتي.. الحب اللي ما بينا يا غادة ما ماتش.

وكانت غادة عادل تحدثت عن علاقتها بطليقها مجدي الهواري، وقالت: قد ايه هما لسه بيتحرموا بعض ومفيش بينهم غير كل خير بس، لكن ما تفاجئ منه الجمهور أنها قالت أنها ستسعد إذا تزوج.

وتابعت: وهتبقى الفرحة ساعتها مش سايعاها  وانها ممكن تقدر تتجوز لما هو ياخد الخطوة دي الاول من عنده، فقالت: امدح في مجدي الهواري كمان 
وكمان وهو معملش حاجة وحشة ورجولة حقيقية وجدعنة وكل سنة بتمر عليا بتأكد انه كان لازم يكون ابو ولادي وبلاقي منه كل الخير ولو اتجوز هفرحله وعلاقتنا مودة ورحمة وصداقة واتعلمت منه كتير وميقبلش عليا ربع كلمة ووصلنا انا وهو لقناعة ان لما بقينا صحاب عملنا لاولادنا حاجات اكتر وبعدين قالت انها ممكن تتجوز عادي بعده بس هو اللي ياخد الخطوة دي ويتجوز الاول معقبة:  مقدرش اقول لا خالص اني مش هتجوز وعندي اعتبارات كتيرة عشان الولاد ميستوعبوش انه هيتجوز ومظنش اني هعملها قبل مجدي والقرار مش سهل عليا، واحب اشوفه هو متجوز الاول. 

سبب انفصال غادة عادل ومجدي الهواري 

وعن سبب انفصالهم قالت: مرينا بمشاكل زوجية كتيرة فتوصلت إلى قناعة أنا ومجدي إننا بقينا نعمل أشياء أفضل لأبنائنا وحاليًا إحنا أصحاب و أنا متأكدة إن مجدي بيخاف عليا وانفصالي عنه لا يعني أنه سيئ أو أنا سيئة هو مبسوط أكتر دلوقتي وأنا مبسوطة أكتر.

وانفصل مجدي الهواري عن غادة عادل بعد جواز استمر 20 عام وإنجاب 5 أولاد، لكن رغم الانفصال ظل الاحترام المتبادل يجمع بينهم، ولكن قبل الانفصال بأيام قليلة خرج عدد من رواد السوشيال ميديا ليكشفوا عن وجود خلاف قوي بين غادة عادل ومجدي الهواري ممكن يؤدي إلى انفصالهم وبالفعل تم الانفاصال بين الثنائي في عام 2018.

تابع موقع تحيا مصر علي