عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

علي الألفي يعلن إصابته بفيروس كورونا للمرة الرابعة: بعيط من الألم

علي الألفي
علي الألفي

أعلن المطرب علي الألفي إصابته بفيروس كورونا للمرة الرابعة، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات علي الألفي عبر فيسبوك

علي الألفي يعلن إصابته بفيروس كورونا

وكتب علي الألفي: تجربة الكورونا لرابع مرة خلت الموضوع فلسفي أكتر.. من أسبوعين كنت بغني وبدب برجلي في الأرض كما لو كنت الأقوى في الدنيا في حضور صحابي.. وبعدها بفترة وصلت لمرحلة من ألم العظم والسخونية أني اتصل باصدقائي أبكي من الألم.. ودي مرحلة كل اللي عارفينني متأكدين أني ما بوصلهاش بسهولة.

وتابع: أنا زمان عملت عملية ورجعت سايق يا جدع ولا يهمني.. كنت بتعامل مع الحالة أنها دور برد لغاية ما القهوة طعمها بقى مية وملح والبرفانات اتشوهت ريحتها، الكورونا مزيج من المرض والألم والسجن الانفرادي.. ولو أنت لوحدك مفيش قدامك غير أنك تنشف وتقوم تخدم نفسك.. أقصى ما يمكن للجميع تقديمه هو مكالمة.

علي الألفي: يارب اغفرلي كل لحظة نسيت فيها قوتك

واضاف: ورغم أنها حقيقي بتفرق وبتهون نفسيا.. لكن بردو بتحس أنك في تجربة يوم يفر المرء من أخيه، وبالتحديد (لكل امرئ منهم شأن يغنيه).. احنا لوحدنا في الدنيا.. شايلين شيلتنا وهنقابل ربنا شايلين شيلتنا.. مهما كانت عزوتك ومهما كنت مسنود بسند.. هتيجي لحظة حقيقة تعرف فيها حجمك مقدرتك.. يا رب أغفر لي كل لحظة تناسيت فيها قوتك وسمحت لنفسي بغضبك يا رب.. استغفرك ربي وأتوب إليك وبشهد عليا كل اللي يقرا الكلام ده وأنت خير الشاهدين.

إشادة علي الألفي بأغنية أنغام

وسبق وأن حرص المطرب علي الألفي على الأشادة بأغنية نسينا نعيش التي طرحتها الفنانة أنغام مؤخرًا، وحققت نجاحًا كبيرًا فور طرحها على اليوتيوب.

وكتب علي الألفي عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك:جمال الخولي شعره ما بيكدبش.. بجد،حتى لو ده تكنيك كتابة مختلف وملخص ومكثف.. قدرت أفهم وأحس وأحب الكلام، اللحن حقيقي مدهش في بساطته وعمقه، توزيع جديد وغير متوقع بكل المستويات.

وأضاف: غنا أنغام.. قولوا أنتو الكليب بقى.. جرعة عمق وشياكة وسينس وتفاصيل حلوة حلاوة.. من أول المشهد التمثيلي إلى الأداء.

تابع موقع تحيا مصر علي