عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أسما إبراهيم تتطوع في الهلال الأحمر دعمًا لأهالي غزة| صور

أسما إبراهيم
أسما إبراهيم

شاركت الاعلامية أسما إبراهيم في فريق المتطوعين بالهلال الأحمر المصري، لتجهيز المساعدات الطبية والغذائية لأهالي قطاع غزة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات أسما إبراهيم عبر إنستجرام

أسما إبراهيم تتطوع للهلال الأحمر

ونشرت أسما عدد من الصور ومقطع فيديو عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعي إنستجرام ظهرت فيه وهى ترتدى الملابس الرسمية لجمعية الهلال الأحمر المصرى معلقًا على الفيديو: " ادعموا غزة".

وقالت أسما في الفيديو: في اللحظات الصعبة اللي كلنا بنعيشها أقل حاجة نقدر نقدمها مساعدة أهالينا في غزة، وتشرفت النهاردة بايصال جزء من المساعدات من خلال الهلال الاحمر المصري اللي بشكرهم علي مجهودهم الكبير اللي بيقدموة في دعم غزة، كل شخص يقدر يتبرع ولو بحاجه بسيطة من خلال رقم الهلال الاحمر 15322.

السبب وراء انفصال أسما إبراهيم عن موسى

وسبق وأن كشفت المذيعة أسما إبراهيم عن السبب وراء انفصالها عن المطرب موسى، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

وقالت أسما إبراهيم في مقطع فيديو لها خلال خاصية استوري: احنا سيبنا بعض بكل أدب وذوق واحنا عشرة سنين طويلة جدا وكل اللي بيننا خير واحنا كنا مخطوبين مش متجوزين، وخليت فترة الخطوبة تطول شوية عشان كل واحد يعرف التاني أكتر وطبيعة حياة التاني عاملة ازاي.

وتابعت: احنا خلينا اخوات أحسن وصحاب هيكون أفضل بكتير من المرتبطين لأن كل واحد دماغه مختلفة عن التاني شوية، وأنا بسمع أقاويل كتير أوي بتضايق منها زي أني اتغريت عليتي والكلام دا مش موجود، موسى خاطبني وأنا مذيعة مكنتش قاعدة في البيت.

برنامج حبر سري

من ناحية أخرى تألقت أسما ابراهيم في موسم جديد من برنامج حبر سري من خلال استضافة عدد من نجوم الفن والرياضة والسياسين في مصر والوطن العربي، من بينهم الملحن تامر حسين، محمد هنيدي، رامي جمال، عمرو مصطفى، تامر عاشور، خالد سليم، بوسي.

وكانت أخر لقائها مع الفنان تامر حسين الذي صرح: شيرين كل الناس بتحبها، وعندها فرصة عظيمة، وعدت بمواقف كتيرة صعبة جدا ملهاش قومة، الناس بتحبها وبتلتمس ليها ألف عذر، وهي فنانة كبيرة واحنا في أمس الحاجة لصوت زي صوتها، وهي محتاجة إدارة عشان ترجع تنور أكتر وأكتر، وحسام داعم ليها طول الوقت.

تابع موقع تحيا مصر علي