عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أمير شاهين: هتبرع بأعضائي.. ومفيش حاجة اسمها نمبر وان في التمثيل

أمير شاهين _ أرشيفية
أمير شاهين _ أرشيفية

فجر الفنان المصري أمير شاهين، عدة تصريحات خلال برنامج  free time الذي تقدمه الإعلامية نسمهار الصغير  والإعلامية يارا احمد علي شاشة قناة هي الفضائية.

تحيا مصر 

تصريحات أمير شاهين في قناة هي 

وقال أمير شاهين: مفيش حاجة اسمها نمبر في السنيما أو الدراما لأن في فنانين كتير كلهم صف أول وناجحين جدًا وبيعملوا إيرادات كبيرة جدًا فكلمة نمبر هي كلمة كبيرة .

وتابع أمير شاهين أنه راضي عن نفسه وعن أداءه وتواجده في الأعمال الفنية آخر فترة وأن كلهم شخصيات جديدة وعجبت الجمهور. 

تعليق أمير شاهين على تصريحات شقيقته إلهام شاهين النارية
 

واستكمل أمير شاهين: أن كل تصريحات الفنانة إلهام شاهين  بتفتح النار عليها وهي دايما مثيرة للجدل هي صريحة زيادة عن اللزوم وبتجادل معاها أنها ليه قالت كده في تصريحات معينة ولكن في الاخر بدعمها في كل آراءها.

أمير شاهين يدعم رأي إلهام شاهين في التبرع بالأعضاء

وأوضح الفنان أمير شاهين أنه يوافق الفنانة إلهام شاهين في تصريحها بالتبرع بأعضاء الجسد بعد الوفاة وأن ده حاجة إنسانية وخير وموجود في أوروبا ولو بقيت شرعية في مصر أنا هتبرع بأعضاء جسمي.

وأردف أمير شاهين: أنا من أوائل أولاد الفنانيين اللي ظهروا وكان دايما بيتقال من وأنا صغير أني بشتغل علشان اختي ولكن الحمد لله أنا قدرت اثبت نفسي واشتغلت مع مخرجين كبار ماحدش يقدر يفرض عليهم حد زي المخرج محمد سامي والأستاذ علي عبد الخالق.

وأشار الفنان امير شاهين إلى أن الواسطة في المجال الفني عطلتني ولكن في الآخر الموهبة هي اللي خلتني اوصل للجمهور واخدت جائزة مهرجان اسكندرية احسن ممثل شاب وجائزة المهرجان الكاثوليكي.

اقرأ أيضًا..

عفاف مصطفى لـ تحيا مصر: من حقي أني اطالب اشتغل.. بدي جرس عشان اللي مش واخد باله يبص

 محمد محمود عبد العزيز يحتفل بعيد ميلاده ويعلن انتظاره لمولوده الأول 

واختتم أمير شاهين حديثه قائلًا أنه تخلي عن الطيران حلم الطفولة بسبب التمثيل بعد دراسة سنتين طيران مدني واشتغل سنة طيار في شركة خاصة.

جدير بالذكر أن برنامج  free time من تقديم الإعلامية يارا أحمد  والإعلامية نسمهار الصغير علي شاشة قناة هي، وذلك يوم الخميس.

تابع موقع تحيا مصر علي