عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

وفاء عامر: محمد سلام حر فى قراراته وجالي اكتئاب من اللي بيحصل في فلسطين

وفاء عامر
وفاء عامر

علقت الفنانة وفاء عامر، على إعتذار الفنان محمد سلام عن دوره في مسرحية "زواج اصطناعي"، ضمن موسم الرياض، موضحة أنه شخص لم يكن قادرا على الوقف بخشبة المسرح بسبب الأحداث في فلسطين وما يحدث مع أهل غزة.

تحيا مصر 

وفاء عامر عن أزمة محمد سلام: احنا مكبرين الموضوع 

وتابعت وفاء عامر، خلال مداخلة تلفزيونية عبر برنامج "تفاصيل"، للإعلامية نهال طايل، الذي يعرض عبر فضائية "صدى البلد 2"، :"محمد سلام مش قادر يوقف على المسرح.. إحنا مكبرين المسألة زيادة عن اللزوم، زي ما في واحد يدوس على قطة في الشارع ممكن يعيط زي حالاتي، يعني مرة جالي ضيق شديد لما خطبت حيوان وكنت هموت.. في ناس ممكن تقدر وممكن متقدرش".

وفاء عامر: أيتن بتعيط ليل ونهار بسبب اللي بيحصل

وأضافت وفاء عامر بأنه تصرفات البشر تختلف من شخص لآخر من الممكن أن يقبل فنان وعلى العكس يقبل الأخر، معقبة "أنا ممكن أستفيد الوقت ده اللي فيه أخواتنا في فلسطين وعاوزين الناس تقف جنبهم يعني محمد سلام تصرفه مختلف وأنا تصرفي مختلف وأيتن بتعيط ليل ونهار بسبب اللي بيحصل".

وفاء عامر: محمد سلام مش متطاول على حد

واختتمت وفاء عامر، حديثها قائلة :"بلاش نلوم على حد أعتذر أو مش قادر إحنا الفنانين بنحب أوي وطنا وبيصعب علينا ما يدور سواء في فلسطين أو قبله في العراق أو ليبيا.. أنا بقالي 5 أيام جالي إكتئاب بسبب اللي بيحصل ومحمد سلام مقدرش يكمل ومش متطاول على حد.. وفي فنانين قالوا أنه حط علينا وطلع أحسن مننا هي مقدورات أنا أقدر بس ممكن غيري ميقدرش.

وكانت قد تطرقت وفاء عامر للحديث عن دورها في مسلسل الطوفان حيث قالت أنه من أصعب الأدوار التي قدمتها معقبة :"لما كنت بروح البيت كنت بحس أن قلبي فيه رفرفه وكنت رايحه في حتة تانية مع ناس موجودة أو مش موجودة في الحياة.. زمايلي كانوا بياثروا فيا جدا كنت بتعب لدرجة أن المنتج كان بيقولي أنا مش بروح المونتاج لأني بشفق عليكي المنتج كان في ضهري وكنت بسمع كلامه والمؤلف كمان كان كاتب المسلسل حلو".

تابع موقع تحيا مصر علي