عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أسما شريف منير عن الطلاق: الهدم سهل أوي ولكن التوابع بتاعته مؤلمة

أسما شريف منير
أسما شريف منير

تحدثت البلوجر والمذيعة أسما شريف منير عن تجربة الطلاق، وتوابعه، وذلك خلال لقاء لها في أحد مواقع التواصل الاجتماعي.

تحيا مصر

رأي أسما شريف منير عن الطلاق

وقالت أسما شريف منير: في دراسات بتقول أن الطلاق كأنك خوضت حرب، سهل أوي الهدم، ولكن التوابع بتاعته مؤلمة، ويوم الطلاق بيبقى صعب على الراجل والست، ولو شوفت ناس كتيرة قوي القاعدة بتاعت الطلاق والكلام اللي بيتقال مرعب، وفي المرتين كان الصدى عليا وعلى الشخص التاني كان صعب، بتحس أن العيلة بتدمر.

أسما شريف منير تشيد بطليقها

وسبق وأن حرصت البلوجر أسما شريف منير على مدح طليقها وتوجيه رسالة لابنتها عن احترام ورجولة والدها وشدة حبه لها، وذلك بعد وجودهم سويا معا لتشجيع ابنتهم في إحدى مبارايات كرة القدم للفتيات.

ونشرت أسما شريف منير عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام مجموعة صور لها رفقة ابنتها وطليقها، وعلقت عليها، قائلة: الأب المحترم، السند و الضهر… دي ذكريات بحوشهالك عشان تعرفي قد ايه بابكي راجل و أب حقيقي بمعني الكلمه، واقف مهتم بكل خطوه كأنه كاس العالم، لازم أديك حقك عشان الناس تتعلم منك يعني ايه انفصال محترم و تحضر و وجود في حياة ولادنا.. ربنا يبارك في عمرك و يخلينا ليها دايماً.. لعبتي حلو اوي انهارده حقيقي فاخورة بيكي، ربنا يحفظك يا نور عيني.

دعم أسما شريف منير لفلسطين

وعلى صعيد أخر، دعت صانعة المحتوى أسما شريف منير جمهورها ومتابعيها وزملائها من صناع المحتوى الآخرين بالمشاركة في دعم غزة من خلال تقديم منتجات مصرية بالطريقة التي تتناسب مع طبيعة عملهم محتواهم الخاص، مشيرة إلى أنها قامت بصناعة "هودي" من منتجات محلية وتخصيص جزء من أرباحها إلى فلسطين.

وكتبت أسما شريف منير عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: قررنا نعمل "هوديز" لدعم فلسطين و جزء من الأرباح هنتبرع بيه لأهلنا في غزة… أنا بجد من يوم ما بدأت الاحداث و أنا مش عارفه اشتغل و لا عارفه انزل الڤيديوز العادية بتاعتي، حسه بخجل غير عادي، و أنا مصدر رزقي الأساسي هو صناعة المحتوى و الدعاية ل الشركات، مكنتش عارفه اعمل اي حاجة، و حسه اني نفسي أساعد بأي شكل و مع تغير و تصاعد الاحداث قررنا نقاطع، و من ضمن المقاطعة في استخدام المنتجات كمان قطعت الشغل معاهم.

تابع موقع تحيا مصر علي