عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد فؤاد عن خلافه مع محمد هنيدي: مش هبقى صاحبه غصب عنه

محمد فؤاد
محمد فؤاد

تحدث الفنان محمد فؤاد لـ أول عن خلافه مع الفنان محمد هنيدي وذلك بعد تعاونهم سويا في فيلم اسماعيلة رايح جاي، والذي حقق نجاحات كبيرة في فترة عرضه، لكن انتهت علاقتهم بعد هذا الفيلم.

محمد فؤاد عن محمد هنيدي: مش هبقى صاحبه غصب عنه

وقال محمد فؤاد في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر على هامش لقاؤه مع الإعلامية ياسمين عز ببرنامج كلام الناس: محمد هنيدي يشرفني إنه يكون صحبي لكن هو شلته غيري خالص محصلش قبل كدة إن أروحله حتة ولا هو يجيلي ومحصلش إنه عزمني في فرحه وأنا محضرتش، إحنا عملنا فيلم بس إننا صحاب لكن محصلش إننا كنا صحاب، في الحقيقة..  أنا مش هبقى صحبه غصب عنه.

وتابع محمد فؤاد حديثه، قائلا: خلافي مع محمد هنيدي كان بسبب وضع اسمه على تتر الفيلم هو كان عايز اسمه بعدي على طول ولكن لازم نحط بطولة نسائية، وبعدين أنا قولتله إنت ظهرت بفقاك بس السينما اتكسرت والناس عرفتك وبقوا يقفوا في الكراسي احمد ربنا.

محمد فؤاد يكشف سبب غيابه عن الإعلام

وكان محمد فؤاد قد تحدث عن سبب غيابه عن الإعلام في فترة ما، حيث قال: كنت تخين ومش حابب الناس تشوفني بالمنظر ده.. الناس بيبقوا قاصدين يخبوا الكويس ويظهروا الوحش بس وإن كان فيه شيء إيجابي وده دينيا حرام وده اللي مودينا للمصايب اللي احنا فيها، عشان كدة قولت أنا مش هغني وأنا مش مبسوط.

محمد فؤاد وجدل تصريحاته عن السعودية

من ناحية أخرى، كان قد تصدر محمد فؤاد حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة مؤخرا، وذلك بعد جدل تصريحاته عن السعودية: حلم اننا نغني لـ أعظم ناس على وجهالأرض، السعودية ساكنة جوه قلب كل الوطن العربي، الشعب السعودي اللي علمنا يعني إيه أخلاق وكرم، وبحبكم من كل قلبي، والله ممكنأبطل الغناء بعد الاستقبال ده.

من جانبه هاجم عدد كبير من الجمهور محمد فؤاد بسبب تصريحاته، ليؤكد محمد فؤاد بأنه شرف لأي شخص أن يغني في السعودية وأن شعر لأول مرة أنه يغني في السعودية.

تابع موقع تحيا مصر علي