عاجل
الأربعاء 21 فبراير 2024 الموافق 11 شعبان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن شاكوش لـ محمود العسيلي: لما الراب والشعبي هينتهي إمال مين هيرقص الناس؟

حسن شاكوش
حسن شاكوش

خرجت مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش للرد على تصريحات محمود العسيلي الأخيرة، والتي هاجم فيها مطرب شهير متصدر قائمة الأعلى استماعا في الوطن العربي من مطربي المهرجانات، مشيرا إلى أنه لا يعرف أي أغنية من اغاني العسيلي.

حسن شاكوش: معرفش أغاني محمود العسيلي ولا أعرفها

وتابع حسن شاكوش خلال لايف نشره عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، ورصدها موقع تحيا مصر موجها حديثه لـ محمود العسيلي: يعني أنت عرفت اسم عصام صاصا ومش عارف أغانيه، مينفعش يكون عصام صاصا تريند وأطلع أقول معرفش بيغني إيه، أنا مش حافظ أغاني لـ محمود العسيلي ولا أعرفها لكن مينفعش نبقى في وش بعض نتكلم بأسلوب، وفي الضهر نتكلم بشكل تاني وبطريقة تانية، أنا مبحبش البني آدم اللى كده.

أضاف: إحنا الحمدلله والشكر لله مسمعين وموجودين في الوطن العربي.

حسن شاكوش: أما الشعبي والراب ينتهي إمال مين هيرقص الناس

واستكمل حسن شاكوش موجها حديثه لـ محمود العسيلي: بتقول الراب كمان هينتهي، طب لما الشعبي والراب هينام مين هيبقى موجود؟ أمال مين هيرقص الناس، إحنا لازم نحترم بعضينا ونقدر بعضينا ونخاف على مشاعر بعض، واللي هيحترمنا هنشيله فوق دماغنا، واللى مش هيتحترمنا مش هنحترمه، مينفعش يطلع من بوقي لفظ يضايق أي حد وأنا بيسمعني عائلات وأطفال.

حسن شاكوش وخلافه مع حمو بيكا

ويذكر، أن حسن شاكوش دائما مع يخرج للرد على النجوم من خلال حسابه الرسمي بمواقع التواصل الاجتماعي المختلفة وهو معروف في الوسط بأنه من أكثر الأشخاص الذين لا يتركون حقهم، فسبق وشن هجوم مروع على صديقه مطرب المهرجانات الشعبية حمو بيكا، وذلك بسبب عدم دعوته لحضور عقيقة ابنته تاج حمو بيكا، مشيرا إلى : مبتحركش ومبروحش لأي حد من مكاني غير لما أتعزم، إلا لو كان عندي شغل وأنا كان عندي شغل ولكن غير كدة بيكا معاه تليفوني ومعزمنيش.

ولكن خرج حمو بيكا ونفي أنه لم يقم بدعوة حسن شاكوش، مؤكدا على أنه حاول الوصول إليه أكثر من مرة لكنه كان لا يجيب على هاتفه، حتى أنه وصل  الرسالة إلى مدير أعماله لكن شاكوش لم يأتي للحضور.

تابع موقع تحيا مصر علي