عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حقيقة طلاق شيماء سيف وكارتر بعد تعنيفها جسديًا

شيماء سيف وزوجها
شيماء سيف وزوجها _ أرشيفية

كشف المنتج محمد كارتر زوج الفنانة شيماء سيف، عن حقيقة انفصالهما بعد تعنفيها والاعتداء عليها جسديًا حيث انتشرت في الساعات الماضية أنباء تفيد بطلاقهما.

رد زوج شيماء سيف على أنباء انفصالهما

وكتب محمد كارتر زوج شيماء شيف عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام في منشور رصده تحيا مصر: حصريا ووقع الطلاق وعنف جسدي ومعنوي ولفظي الكلام ده ممكن يكون عند أمك مش عندنا، وناقص تحلفوا إنه حصل لا وخيانة وجواز عرفي ولا في الأفلام! بتجيبوا الهري دي منين؟

شيماء سيف وزوجها 

زوج شيماء سيف ينفي طلاقهما

وتابع، هو أي كلام علشان تكسبوا ريتش ولا مدفوعلكوا علشان تروجوا لكلام مالوش أي أساس؟ عاوزين إيه ؟ طيب ما كل مرة بيبان إنكم كذابين وشكلكم وحش اه معلش ما أنتم وشكم مكشوف وما يفرقش معاكم كان نفسي آخد المسار القانوني وارفع قضية عليكم بتهمة التشهير ولكن أنتم أرخص من الورق اللي هيتكتب عليه.

شيماء سيف تثير الجدل حول طلاقها 

وكانت قالت شيماء سيف: إن لم تستطع أن تكون لها زوجًا، فكن رجلًا، وإن ثقلت عليك الرجولة، فكن إنسانًا، فإن لم يكن منك لا هذا ولا ذاك، فسرحها بإحسان،حتى تنعم بحياتها بعيدًا عن قلبك، الذي هد روحها وسلبها أمانها.

شيماء سيف وزوجها من حفل زفافهما

في سياق مختلف، علقت شيماء سيف على الإطلالات الصيفية قائلة: طول عمرنا بنطلع البحر ونشوف مايوهات اشكال وألوان لكن السنة دي العري بقى فوق الوصف،  والمايوهات بقت تتلبس في كل مكان مش البحر بس واللي في نظري اصلا ملابس داخلية، هي البنات دي ملهاش ولا اب ولا اخ ولا زوج قلبهم ياكلهم عليهم والدم يجري في عروقهم.

وتابعت، المفروض الجسم ده نحافظ عليه مش نمتع بيه غيرنا، فين نخوة الرجولة وحياء البنات، العرى مظهر من مظاهر التخلف الفكري واللي فاكر ده تحضر ماشي ورا القطيع بدون وعي.

اقرأ أيضًا.. 

إلهام شاهين عن مسلسلها الفريدو: ايه المشكلة أنه يكون عن قصة حب بين واحدة كبيرة وشاب 

إلهام شاهين: اللي هاجمهوا مسلسل الفريدو خدوا مقلب واعتذروا بعد قلة الأدب 

وردت على شائعة خسارة وزنها قائلة: يا مساء الفل على كل الناس الحلوة، كلكم بتسألوني أنتي خسيتي ولا مخستيش، وللأسف هصدمكم وأقولكم أني لسه مخستش زي ما أنتم شايفين بس منكرش أن الصور طبعا شجعتني جدا لأنها معمولة تحفة، وممكن أفكر قريب وأخد الخطوة دي.

تابع موقع تحيا مصر علي