عاجل
الأحد 09 يونيو 2024 الموافق 03 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

في حضور ابن شقيقه كريم عبد العزيز.. عمر عبد العزيز يحتفل بزفافه

حفل زفاف عمر عبد
حفل زفاف عمر عبد العزيز

كشفت الإعلامية بوسي شلبي عن زواج المخرج عمر عبد العزيز من أماني صفوت في حفل بسيط حضره الأقارب والمقربيين وعلى رأسهم نجل شقيقه الفنان كريم عبد العزيز.

بوسي شلبي تعلن عن عقد قران عمر عبد العزيز 

ونشرت بوسي شلبي مجموعة من الصور يستعرضها تحيا مصر عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام، وظهر فيها كريم عبد العزيز وميرفت أمين وعلقت قائلة: مبروووك زواج المخرج الكبير عمر عبد العزيز.

كريم عبد العزيز في زفاف عمه 

تصريحات بوسي شلبي 

على الصعيد الآخر، كانت قالت بوسي شلبي خلال لقائها مع برنامج «Et بالعربي»: "حياتي كلها للشغل، لو قعدت من غير شغل هنتحر.. أنا معنديش حاجة لا أولاد ولا زوج ولا أم ولا عيلة، قاعدة بطولي، وطاقتي كلها للشغل، وبعشق شغلي، بخدر نفسي من أني أنسى الزعل اللي في حياتي بأني أشتغل".

عقد قران عمر عبد العزيز 



وتابعت: "ودايمًا بقول ميغركوش الوجه اللي بيتصدر للسوشيال ميديا ولا الإعلام، لأن ده بيقى شغلنا، لكن اللي جوانا حاجة تانية خالص.. بعتبر نفسي زي أبلة فاهيتا عروسة بلا روح، زي ما هي بتلبس الشخصية، وهي مش بني آدمة  وبتطلع تعمل شو، أنا كمان بعمل كدة، حياتي الخاصة جواها وجع، وبداويها بالشغل الكتير".

بوسي شلبي تشتاف لمحمد الصغير

وكشفت بوسي شلبي عن افتقادها لمصفف الشعر العالمي محمد الصغير، خاصًة أنها المرة الأولى التي تستعد فيها لمهرجان الجونة السينمائي بتصفيف شعرها داخل صالونه بعد رحيله.

ونشرت شلبي مقطع فيديو جديد عبر خاصية «استوري» على حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير «انستجرام»، ظهرت خلاله من داخل غرف تصفيف الشعر الخاصة بالفنانين في الجونة بصالون محمد الصغير، وقالت فيه: "أول حاجة بعملها كل سنة في المهرجان، ببدأ يومي هنا، والريد كاربت ميحلوش غير بالمكان ده".

وتابعت بوسي شلبي: كل سنة الصغير بيكون معايا، بيستقبلني ويرحب بيا، حضوره القوي وروحه في كل مكان بتستقبلني، لكن آثره لسه موجود معانا.

هذا وقالت بوسي شلبي "أنا لحظة وفاة محمود عبد العزيز خرجت برة الدنيا وروحي طلعت معاه ومبقتش أحس أحاسيس الناس اللي جوة الدنيا.. مبقتش أفرح ولا أزعل أنا في حتة تانية معاه مش على الأرض".

وتابعت بوسي بأن من يراها على السجادة الحمراء بكامل أناقتها يظن أنها سعيدة ولكن على العكس تماما فهي تشعر بالوحدة عندما تعود لمنزلها لأنها تعيش بمفردها مضيفة "ممكن أتجنن وأنا ست عندي طاقة علشان كدا رميت نفسي في حضن الشغل.. في ناس إيمانها ضعيف بتلجأ للمخدرات والحبوب المهدئة لكن أنا إيماني قوي وشخصيتي قوية".

تابع موقع تحيا مصر علي