عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أول تعليق من سهير جودة بعد خضوعها لعملية جراحية جراء أزمتها الصحية

سهير جودة
سهير جودة

أجرت الإعلامية سهير جودة مداخلة هاتفية ببرنامج الستات مع الإعلامية مفيدة شيحة، لتطمئن الجمهور على حالتها الصحية بعد خضوعها لعملية.

سهير جودة تطمين جمهورها على صحتها

وقالت سهير جودة في تصريحات يرصدها تحيا مصر: بقول للجمهور وحشتوني، وحابة أني أشكرهم على دعواتهم لي بالشفاء، الحمد لله كانت عملية صعبة استئصال جزء من القولون، وربنا وفقني بدكتور عظيم هيثم فكري أستاذ جراحة الأورام، وأحب أشكره وأشكر كل الطاقم الطبي، كلهم شملوني برعايتهم وصبرهم، الحمدلله أنا لسه في المستشفى بس خير الحمدلله، العملية تمت بخير.

سهير جودة 

سبب إجراء سهير جودة عملية جراحية 

وتابعت سهير، أن الضغط العصبي كان السبب وراء خضوعها لعملية جراحية، قائلة: الضغط يضعف المناعة، ويضعف أي جزء في الجسم، وأنصح الناس أنهم لا يأخذوا الأمور بجدية وعلى أعصابهم، ويهدوا كدة، لأن الصحة شيء مهم جدا.

وأضافت، أن تناول المسكنات أمر خطير، مشيرة إلى أنها تناولت المسكنات أول مرة وظلت تقاوم الآلام لمدة 4 أيام، وهذا أمر خاطئ، فمن يشعر بالآلام عليه بزيارة الطبيب فورا وألا يكتفي بتناول المسكنات.

الإعلامية سهير جودة 

وكانت قالت سهير جودة: بشكر كل الناس اللي دعوا ليّ وافتقدوا وجودي، لأنهم أهم عوامل الشفاء.

وتابعت، الأصدقاء رزق من عند ربنا، وحب الناس أحلى ثروة، وكنت ببقى في عز الألم ولكن في نفس اللحظة في عز الفرح، لما أشوف مين دعالي، لو فضلت أتكلم عن الناس اللي كانوا بعد رحمة ربنا معايا سبب في الشفاء هقول أسماء ناس كتير جدًا.

أزمة سهير جودة الصحية 

وأضافت سهير جودة، بشكر الدكاترة اللي ربنا بعتهم ليّ، الحمد الله على وجودهم في حياتي، أحاطوني بكل الحب والاهتمام والدعاء، إحساس أن حد خايف عليك ده أروع إحساس، ولكن الحاجات اللي نتعلمها من أي محنه ربنا اختبارنا بيها، هي أن قد إيه الروتين العادي ممكن نشتاق إليه والحاجات اللي شايفنها عبئًا يمكن أن تكون نعمة كبيرة في حياتنا.

كما أوضحت مفيدة شيحة خلال برنامج الستات: بطمنكم على زمليتي وصديقتي العزيزة سهير جودة، هي حاليًا بتتعافى من وعكة صحية، لأن الفترة اللي فاتت الضغط كان عامل لها مشاكل كبيرة في معدتها والقولون، وهي واخدة راحة لمدة أسبوع، وعلى وعد أنها تكون معانا في القريب العاجل.

وتابعت، ولكل محبيها ولكل الناس اللي بيسألوا عليها كل يوم هنطمنكم عليها لحد ما تكون قادرة تعمل لنا اتصال وتحاول تطمنكم بنفسها عليها.

تابع موقع تحيا مصر علي