عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حقيقة زواج ياسمين عز من رجل أعمال.. تفاصيل

ياسمين عز
ياسمين عز

ضُجت مواقع التواصل الاجتماعي خلال الساعات الماضية، بنبأ زواج الإعلامية المصرية ياسمين عز من رجل أعمال معروف، وهو ما تداوله رواد السوشيال ميديا عبر حساباتهم الرسمية المختلفة.

زواج ياسمين عز يثير الجدل 

وأخذ يتسائل الجمهور عن حقيقة زواج ياسمين عز التي يرصدها تحيا مصر، وذلك بعد تفخيمها المستمر في الرجل على حساب المرأة حيث لقبته بالفرعون وهو الأمر الذي أثار جدلًا واسع.

ياسمين عز 

ياسمين عز تنفي زواجها من رجل أعمال 

وخرجت ياسمين عز عن صمتها لتكشف عن حقيقة زواجها، نافية الأمر ومؤكده على أنها غير متزوجة وإذا تزوجت ستعلن للعالم أجمع لأن العائلة والزواج فخر وشرف على حد قولها عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام. 

هجوم ودفاع عن ياسمين عز بسبب برنامجها كلام الناس 

جدير بالذكر أن ياسمين عز عُرفت بإثارتها للجدل من خلال برنامجها كلام الناس المذاع عبر قناة Mbc مصر الفضائية، وانقسم الجمهور حول آراءها بين داعم ومنتقد، فهاجمها أحدهم قائلًا: رأيي الشخصي في ياسمين عز اللي ماينفعش يتقال عليها اعلاميه.. على فكره هي قاصده الاستفزاز و البلبله اللي بتعملها دي لسبب هي شايفه انها كل ما بتسوق الهبل و اعذروني في الكلمه، بتلاقي تفاعل مع كلامها على كل السوشيال ميديا حتى لو بالسلب ، بس ده مزود مشاهداتها و مخليها تفضل تريند و تكمل هبد.

الإعلامية ياسمين عز 

وأضاف في اعتقادي انها بتتفرج على كل منتقديها و بتضحك بسخريه و مبسوطه واعتقد انها قبل كل حلقه بتقعد تفكرلها في هبدايه تفرقع مع الناس و ده الغرض.. انا شخصيا ماكنتش حابه اجيب سيرتها لان بردو البوست ده يعتبر في صالحها ، بس مش هاحط اي هاشتاج على البوست، اعتقد الصح نقفل الكلام عليها و هي هاتقفل بوءها من كل الهري بتاعها ده عشان احنا اللي طلعناها للنور من الاول بكتر الكلام عليها.

ودافع عنها آخر قائلًا: مش عارف الحقيقة ايه سر الحملات اللي بتقوم على المذيعة ياسمين عز في الفترة الأخيرة ، ياسمين في رأيي مذيعة شاطرة جدًا عندها كاريزما وبتعرف تدير حواراتها بذكاء كبير، ممكن في بعض الأوقات بتحاول تستفز الضيوف اللي معاها بشكل أو بأخر ولكن ده شيء عادي جدًا وجزء أساسي من طبيعة عملها علشان تقدر تخرج من الحلقة بتاعتها بـHead lines .. في رأيي ياسمين عز واحده من أحسن مقدمين البرامج الموجودين على الشاشة.

تابع موقع تحيا مصر علي