عاجل
الإثنين 15 أبريل 2024 الموافق 06 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هشام حلمي بكر يفجرها: حاسس أن بابا مماتش طبيعي

نجل حلمي بكر
نجل حلمي بكر

ضجة عارمة أحدثها هشام حلمي بكر نجل الموسيقار حلمي بكر بشأن وفاة والده الراحل، وذلك خلال مؤتمر صحفي بمنزل المستشار مرتضى منصور.

هشام حلمي بكر يشكك في وفاة والده بصورة طبيعية

وقال هشام حلمي بكر لكاميرا تحيا مصر: أنا حاسس أن بابا مامتش طبيعي.. وعلاقتي بيه كانت حلوة.

نجل حلمي بكر ومرتضى منصور

تصريحات نجل حلمي بكر مع لميس الحديدي 

وأدلى نجل حلمي بكر بعدة تصريحات حول والده خلال مداخلة هاتفية ببرنامج كلمة أخيرة الذي تقدمه الإعلامية الكبيرة لميس الحديدي، حيث قال: حالة بابا مش كويسة خالص، حالته لا يرثى لها، عنده مشاكل كتير صحية، منها الكلى، وتقدم سنه أثر على ذاكرته وقدرته على التركيز في الأيام الأخيرة، وللأسف الشديد جاتلي أخبار عن طريق عمي كلمني من حوالي يومين قالي أني لازم أجي مصر في أسرع وقت لأن غالبا حلمي بكر في أيامه الأخيرة، وأنا فعلا بجهز أني أجي قريب.

هشام حلمي بكر 

وتابع: وأنا عايش في أمريكا من وأنا عندي 15 سنة، ومامتي وبابايا انفصلوا وأنا عندي 11 سنة، وعلى طول سيبت مصر، وأنا كنت على اتصال بوالدي أثناء الكورونا بس من ساعة الكورونا مقدرتش أشوفه، وعلاقتي مع أبويا مش التقليدية اللي بين أب وابنه لأسباب كتير.

وأضاف، بيجيلي أخبار عن المعاملة السيئة اللي عايش فيها والدي من مراته الحالية، وناس تانية متعلقين بمراته، مراته طلعته من بيته اللي هو بيت المهندسين اللي أنا اتربيت فيه وأنا صغير، ونقلته لشقة في الشرقية في الأرياف لا تليق بحلمي بكر ابدا، ومحدش عارف يوصل لحلمي بكر لأنهم واخدين منه تليفونه، وأنا بحاول اتصل بيه مش بعرف اوصله، فمراته الحالية مسيطرة على كل شيء وهي اللي بتعمل القرارات وفي أخبار تانية بتجيلي من الفنانة نادية مصطفى أنه جالها رسائل صوتية من أصدقاء حلمي بكر بيقولوا أنه بيغتال وبيتعذب من أفراد مرتبطين بمراته.

فيما قال شقيق الرحل، فتحي بكر ببرنامج تفاصيل، للإعلامية نهال طايل: حلمي بكر في الموضوع ده من سنين وأتصل بأسرته وحكي لنا اللي بيحصل من زوجته سماح القرشي والمشاكل اللي بينهم وإحنا روحناله في الفترة دي وبعدها شوفناه في حالة مش كويسة ومريض وتعبان. 

حلمي بكر ينتقد هاني شاكر 

ودخل حلمي بكر في أزمة مع عدد من الفنانين، حيث قال: هانى شاكر لم يضف شيئاً  لنقابة الموسيقيين لأنه مكنش بيروح النقابة والمشكلات بها بالجملة، عايزين تعرفوا حال النقابة روحوا وشوفوا وفيه تحقيقات والكل هيتحاسب، هو فنان موهوب لكن إدارياً لا.

تابع موقع تحيا مصر علي