عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

لأول مرة.. شيرين رضا تكشف سبب انفصالها عن عمرو دياب.. وأسرار زيجتها الثانية

شيرين رضا
شيرين رضا

كشفت الفنانة شيرين رضا،عن تفاصيل زواجها وانفصالها من عمرو دياب، وسر الزيجة الثانية، وهل تكون هناك زيجة ثالثة في حياتها، كمانحدثت عن تفاصيل انفصالها من عمرو دياب، وهل كانت تغار عليه أم لا، إضافة إلى تفاصيل خيانة أقرب صديقة لها.

جاء جاء ذلك خلال استضافتها ببرنامج "العرافة"، المذاع على قناتي "المحور" والنهار"، تقديم الإعلامية بسمة وهبة، وقالت شيرين رضا: "أتنجوزت مرتين وكده كفاية أوي".

خيانة شيرين رضا

وأضافت الفنانة شيرين رضا:"في إحدى زيجاتي تمت خيانتي من قبل أقرب صديقة لي، وجوزي أثنائها هو اللي جه قالي  إنها بتوني معاه"، مضيفة بأنها لم تكن تتخيل أن تقوم بتلك الخيانة خاصة وأنها أقرب صديقة لها، ولما جوزي قالي إنها بتخونك كان علشان مصحبهاش تاني.

وتحدثت عن الخيانة والفرق بين خيانة الرجل وخيانة المرأة، حيث أشارت إلىى أن الخيانة واحدة لكن خيانة المرأة أكبر من الراجل، لأن خيانة الراجل واقعية على عكس الست اللي بتخض لما أسمع إنها خانت لكن الراجل مش بنخض لما أسمع إنه خان".

تفاصيل زواج شيرين رضا وعمرو دياب

وكشفت عن تفاصيل زواجها من عمرو دياب، قائلة: "عمرو دايب هو اللي جري ورايا مش أنا.. احنا كنا نعرف بعض.. وكان صريح قالي أنا عايز أتجوزك وراح صحى بابا من النوم وطلب إيدي منه".

وعن علاقتها بعمرو دياب وقت الزواج، قالت: أنا مكنتش بغير على عمرو دياب.. أنا اتجوزت واحد مشهور ولو غرت عليه أنا اللي هتعب مش هو.. لعشان كده مش هقد أقوله كل شوية بتكلم مين.. وطبيعي إن واحد مشهور كان يكون له معجبيات.. وأنا بقول إن اللي بيجروا ورا الراجالة دول نسوان... غنما السنان دول محترمات".

انفصال شيرين رضا وعمرو دياب

وعن تفاصيل انفصالها من عمرو دياب، قالت شيرين رضا: "انفصلنا لما أنا وعمرو دياب كانت الحياة بينا مستحيلة.. وكنا في مشاكل والدنيا مش لذيذة ففضلت تكون العلاقة بينا صحاب".

كما تحدثت شيرين رضا عن تفاصيل زيجتها الثانية، حيث قالت: "زيجتي الثانية كان راجل وسيم وجميل والله يرحمه.. واتقدملي.. ولما جه اتقدملي ركعلي.. وبعتلي عربية ملياة ورد".

تابع موقع تحيا مصر علي