عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كهربا عن مجدي عبد الغني: حسبي الله ونعم الوكيل.. ربنا يجبلي حقي منه

كهربا ورامز جلال
كهربا ورامز جلال

وجه اللاعب محمود كهربا رسالة نارية لنجم الأهلي ومنتخب مصر السابق مجدي عبد الغني، وذلك خلال حلوله ضيف حلقة رامز جاب من الآخر الجديدة.

كهربا يوجه رسالة نارية لكابتن مجدي عبد الغني 

وقال كهربا عند رؤية صورة مجدي عبد الغني في تصريحات يرصدها تحيا مصر: حسبي الله ونعم الوكيل فيه.. ربنا يجبلي حقي منه.

كهربا 

مجدي عبد الغني ينتقد تصرف كهربا 

وكان قال مجدي عبدالغني خلال قناة إم بي سي مصر: إللي عمله كهربا مينفعش، أنت ماضي عقد، وتحت أمر النادي.. هل كان لازم نسأل الاتحاد الأفريقي الأول عشان نحدد ميعاد الفرح؟!، مينفعش الكلام ده، أنا أبويا سبته في المستشفى بيموت، وفي النادي الأهلي الكابتن الجوهري صمم اني أسافر مباراة بنين، على الرغم من إن أبويا عيان وفي المستشفى معنديش فرح، الفرح ده أسيب الدنيا كلها وأسافر مع فريقي.

كهربا ورامز جلال 


وتابع: روحت لأبويا وهو في المستشفى على جهاز التنفس الصناعي قولتله مصممين إني أسافر، قالي أه، رجعت لاقيته متوفي، ده واجبي، كان لازم أسافر.

كهربا: انتهت الحدوتة بعد ٥ سنوات من حرب وظلم وفساد

هذا وكتب كهربا  عبر صفحته على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: بفضل ورحمة ربنا عليا انتهت الحدوتة بعد ((٥ سنوات )) من حرب وظلم وفساد وشماتة.. اولًا قبل أي كلمة ممكن تتكتب يستحق النادي الأهلي وجمهوره كل التضحيه والشكر لأخر العمر.. ربنا نصرني والحمدلله.. عذرًا لكل من انتظر سقوطي لكل الشامتين لكل حد قال كهربا انتهى بفضل الله وكرمه عليا وبعد كم الظلم إلى اتعرضتله ولكن الحمدلله كان معايا دايما ربنا العدل والحق ونصرني الحمدلله.. شكرا كابتن محمود الخطيب المحترم وادارة النادي الأهلي العظيم من اصغر حد لأكبر حد على وقفتهم جنبي طول الوقت إلى فات كل الشكر لجمهور النادي الأهلي العظيم إلى دائما بجانبي وفي ضهري وشكرًا لعائلتي وزملائي ولصحابي وكل حد كان في ضهري وحسبي الله ونعم الوكيل في كل حد ظلمني وشمت فيا عند الله تجتمع الخصوم وأنا متأكد إن اجلا أم عاجلا ربنا هياخدلي حقي. وأخيرًا بداية جديدة وبإذن الله تبقى بداية خير وأنا في ضهري أعظم نادي وأعظم جمهور.

وقال إكرامي الشحات، في برنامج اللعيب، المذاع عبر فضائية «إم بي سي مصر» تعليقًا على هذا الأمر: في حاجات في تصريحات كهربا، اتفق معاه فيها وفي حاجات اختلف فيها.. شئ جميل أن يشكر كهربا، مجلس إدارة النادي الأهلي برئاسة محمود الخطيب وجماهير النادي على وقوفهم معه في تلك الأزمة، أنا شايف إن كهربا، متظلمش في الخمس سنوات الماضية، لأن الفيفا هو الذي أقر بالعقوبة لصالح نادي الزمالك.

تابع موقع تحيا مصر علي