عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أرملة حلمي بكر تكشف لتحيا مصر سبب رفضها الزواج منه في بداية علاقتهما

أرملة حلمي بكر
أرملة حلمي بكر

تحدثت سماح القرشي أرملة الموسيقار الكبير الراحل حلمي بكر عن تفاصيل في حياتهما الشخصية قبل وفاته، وكشفت عن بداية تعرفهما وكيف بدأت علاقتهما ونسرد أبرز تصريحاتها خلال السطور القادمة.

أرملة حلمي بكر تكشف عن الجانب الآخر لـ حلمي بكر كإنسان

وصرحت سماح القرشي لأول مرة خلال لقائها مع موقع تحيا مصر عن تفاصيل في حياتها مع الموسيقار حلمي بكر كما أكدت على أنه كان بداخله إنسان وطفل يحتاج معاملة خاصة، حيث قالت: "حلمي بكر الإنسان كان محتاج بيت وأسرة، كان محتاج حياة اجتماعية مستقرة مكنش عايز الناس اللي بتيجي عايزة منه هدف وتمشي، كان محتاج حد يديله البيت والأم والأخ والصديق لأنه كان مفتقد دا في حياته جدًا".

وتابعت حديثها موضحة سبب عدم استقرار حياة الموسيقار الراحل حلمي بكر الاجتماعية والأسرية، قائلة: "حلمي بكر الفن شغله عن حياته كإنسان وكان دايمًا يقول لي وصرح إنه كان بيتمنى يكون عنده بنت".

سماح القرشي 

أرملة حلمي بكر تكشف سبب رفضها لـ حلمي بكر عند عرضه الزواج عليها
وكشفت لأول مرة سماح القرشي عن سبب رفضها للموسيقار حلمي بكر في بداية علاقتهما وعند عرضه الزواج عليها: "قولتله انت مش عايز استقرار ومبتكملش في علاقاتك ومش عايز أسرة وأولاد، لكن عارضني وقالي أنا كان نفسي يكون عندي أسرة بس محدش ساعدني على كدة وملقتش حد يقومني، كل شخصية دخلت حياتي كانوا عايزين من حلمي بكر حاجة معينة عشان محطة في حياته رايحلها"

أرملة حلمي بكر: حلمي بكر قالي أنا طفل وإنسان من جوايا بعيد عن الشاشة

وتطرقت سماح القرشي أرملة حلمي بكر خلال حوارها مع كاميرا موقع تحيا مصر إلى كواليس علاقتها مع حلمي بكر وبداية زواجهما وكيف قابلت عرضه عليها بالزواج وعن ترددها في قبوله كزوج وخوفها منه وقالت: "كان في ناس كتير بتقولي أبعد عنه وإنه مش بتاع استقرار، فسألته وقولتله هل انت الشخص دا، لكن قال لي دا حلمي بكر الفنان لكن أنا فين من الإنسان.. أنا طفل وإنسان من جوايا بعيدًا عن حلمي بكر على الشاشة".

الموسيقار حلمي بكر 

أرملة حلمي بكر: مكنتش أعرف حلمي بكر كملحن قبل الزواج

وكشفت سماح القرشي زوجة حلمي بكر عن مفاجأة وهي أنها لم تكن تعلم حلمي بكر كفنان في البداية قائلة: "أنا مكنتش أعرف حلمي بكر كفنان قبل الزواج، واليوم اللي اتقابلنا فيه أنا مكنتش أعرفه لأني سيدة عندي بيزنس وحياة مكنتش مهتمة بالجانب الفني وهو اللي عرفني بنفسه معرفتوش من المجلات والتليفزيونات والناس".

تابع موقع تحيا مصر علي