عاجل
الثلاثاء 28 مايو 2024 الموافق 20 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إليسا توجه رسائل نارية لـ شيرين عبد الوهاب وأصالة وعمرو دياب

إليسا مع عمرو أديب
إليسا مع عمرو أديب

وجّهت المطربة اللبنانية إليسا عدة رسائل إلى كل من شيرين عبد الوهاب وأصالة وعمرو دياب.

وقالت المطربة إليسا في لقائها مع الإعلامي عمرو أديب في «بودكاست BIGTIME»: «لو تحدثت عن شيرين فهي كانت في مكان وتراجعت عنه، ليه مختفية؟، وأهم شيء أنها تختار الناس الصح حولها عشان ترجع شيرين».

وتابعت المطربة إليسا: «أصالة لديها لسان حلو وبتحب الغناء دائمًا».

وأكملت المطربة إليسا: «عمرو دياب عايش حياته بشكل كبير لكنه مازال الهضبة بيعمل أغنية بتكسر الدنيا، ربنا يطوّل في عمره».

خسارة أموال إليسا في مصرف بيروت

وقالت المطربة اللبنانية إليسا: "أنا مرتاحة ماديًّا، والفلوس كانت بالبنك ببيروت وراحوا، راح كتير في المصرف، وقطعت الأمل إني أسترد أموالي وفي أول الأزمة اشتريت عقارات والباقي راح عليَّ واستعوضت ربنا".

خسارة أموال إليسا في مصرف بيروت

وأضافت المطربة إليسا: "فيه ناس مش معاها ليرة وربنا كرمني ولسه بشتغل وربنا عاطيني وما عوضتش الخسارة اللي في البنك بس مرتاحة، فلوس 25 سنة راحت في البنك".

أموال إليسا

ولفتت المطربة إليسا: "لما عرفت إني خسرت جميع أموالي في مصرف بيروت كنت زعلانة كتير، والقطاع المصرفي اللبناني كان أكثر نظام آمن في العالم وفي الآخر وقع والفلوس كلها خسرتها".

انفجار مرفأ بيروت

وأكدت المطربة إليسا: "أنا ساكنة ببيروت وبيتي بالطابق الـ17 وبعد انفجار مرفأ بيروت لقيت البيت اتدمر وخسرته بس ما كنتش مهتمة بكده لإن اللي شوفته أسوأ بكتير من اللي حصل معايا، اللي شوفته في الطريق ما يخليني على حتة بيت حسيت وكإني ماشية في هيروشيما، لكن لسه عندي فني وشغل وقادرة أجمع فلوس تاني، لكن المشكلة في اللي خسر كل فلوسه وفيه ناس انتحرت وما قدرتش تستوعب الأزمة".

وعن المثل الشعبي "عدوك ابن كارك" علقت إليسا: "بين المطربات العربيات فيه حرب وده طبيعي، وفعلًا عدوك ابن كارك وهذا شعور طبيعي، لكن أنا من النوع اللي مش بيصدق أي شيء بيتقال ليَّ ومش من السهل حد يقول لي كلمة واقتنع بيها، وسمعت إن فيه فنانة بتستهدفني وتهاجمني بكتائب إلكترونية لكن أنا مش بهتم بأي حد يسيء لي".

وقالت المطربة إليسا :«مفيش حد مد إيده عليا ولكن فيه شخص حاول الاعتداء على، وقلت له لو رفعت إيدك مش هقبل ده، ولكنني تعرضت للاعتداء اللفظي اللي ممكن يكون في أوقات كتير أعنف وأقوى».

وتابعت المطربة إليسا: «إذا قبلت على نفسك الضرب بتنضرب، وأنا لا أقبل العنف حتى في الكلام لأن فيه كلام بيجرح».

وأوضحت إليسا: «أوقات التعنيف اللفظى بيدمر الانسان أكثر من الضرب، أنا اتعرضت للعنف اللفظي وفي رأيي هو أقوى من العنف البدني«.

وقالت المطربة إليسا: "لدي حبيب وهو غني وغير لبناني وبيحترم شغلي، ولا يتدخل كثيرا في لبسي اللى على المسرح، ولكن في عند الخروج معا يمكن أن يتدخل عادي، وهو حاليا مسافر بره لبنان وبنتقابل بشكل مستمر".

تابع موقع تحيا مصر علي