عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ميار الببلاوي عن وفاء مكي: مش بريئة ولا ليها علاقة بالبراءة

ميار الببلاوي
ميار الببلاوي

حلت الفنانة المعتزلة ميار الببلاوي ضيفة على برنامج العرافة والذي تقدمه الإعلامية بسمة وهبة على شاشة قنوات المحور، وكشفت خلاله العديد من التصريحات الصادمة بشأن أزمة وفاء مكي مع خادميها.

ميار الببلاوي تعيد فتح قضية وفاء مكي مع خادميها

وقالت ميار الببلاوي في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: مكتمتش الشهادة انا مكنش في إيدي دليل اكيد ووقت ما طلعت اتكلم وأعيط ده كان بسبب اني شايفة زميلتي  طالعة بتستغيث عشان مش لاقية تاكل ودي زميلتي فطلعت ادافع عنها.

ميار الببلاوي 

وتابعت ميار الببلاوي حديثها كاشفة عن قصة تعذيب الخادمات من البداية،  قائلة: كنت نازلة من البيت وكنت مستعجلة عشان عندي فرح، واحدة جاتلي وجبتلي شغلات وقالتلي خديهم قولتلها هخدهم ولقيت واحدة نعسانة والتانية متضايقة وكنت عايزة اخد واحدة ولقيت التانية شعرها محروق وقالوا انها عندها قراع وحلقتلها شعرها، قولتلها لا انتي جيبالي مين لا خديهم وامشي، فطلبوا مني فلوس عشان ترجع بيهم تاني.

ميار الببلاوي: الطب الشرعي قال إنهم مكنش عندهم مرض جلدي

وأضافت ميار الببلاوي في حديثها: وفاء مكي كانت بتحرق البنت في دماغها وبتحلقهلها شعرها، وأنا مقولتش اني معايا دليل براءة وفاء مكي والطب الشرعي قال إن الخادمات مكنش عندهم مرض جلدي، ومتكلمتش وقتها عشان كنت معتزلة وقاعدة بربي ابني ورسالة التهديد كان جوزي اللي مش عايزنا افتح علينا فتوحات.

الفنانة ميار الببلاوي 

وأكدت ميار الببلاوي: كلمت فارس حماد وقولتلهم على اللي شوفته  قالولي اللي عندك ولا يقدم ولا يأخر والست دي مش بريئة ولا ليها علاقة بالبراءة احنا هنشكك في القضاء؟

ميار الببلاوي عن أزمة وفاء مكي: قولت شكوكي واللي قولته كان لا يقدم ولا بيأخر 

وسبق وقالت وفاء مكي في تصريحات تليفزيونية سابقة: أنا قلت شكوكي وموقف حصل، الحمد لله إنه كان ولا هيقدم ولا يأخر سؤال فين دليل براءتك دا؟، أنا قلت للناس إنه حصل كذا فقط، واللي حصل دا ملوش أي قيمة خالص بعد شهادة الشاهد دا، وبعد مقريت التحقيقات والتقارير قد إيه أنا كنت هبلة، أنتِ عارفة إنك مش مظلومة، وأنا الحمد لله أتاكدت إنك مذنبة، والحكم عين الحقيقة كده لما جولى مكنوش جايين من عندها.

تابع موقع تحيا مصر علي