عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

صافيناز عن شائعة اعتزال الرقص: متحلموش أنا يوم ما أموت هموت على المسرح

صافيناز
صافيناز

خرجت الراقصة صافيناز للرد على شائعة اعتزال الرقص التي انتشرت في الساعات الماضية، مشيرة إلى أنها لن تعتزل الرقص ابدا وأن كل من ينشر هذه الشائعة يغير منها ومن وجودها في عالم الرقص.

صافيناز ترد على شائعة اعتزال الرقص 

وقالت صافيناز في فيديو متداول على موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام والذي رصده موقع تحيا مصر: "هو أنا قولت إني هعتزل الرقص؟ مين الكدابين اللي بيقولوا كده؟، مين بتحلم أني اعتزل الرقص؟ ما تحلموش، ولما أجي أموت هموت على المسرح، وبعدين أنا لسة صغيرة وحلوة.

صافيناز تكشف حقيقة اعتزالها الفن 

وكانت قد كشفت منة فضالي عن طقوسها قبل الصعود على المسرح، قائلة: قبل ما أطلع على المسرح بقول يا رب عشان ممكن أموت على المسرح زي فنانين كتير حصلهم كدا وبطلب القوة منه، ربنا بيديني قوة أومال مين يديني قوة ومفيش حد يقدر يعمل فرحه من غير رقاصة.

صافيناز تكشف دخولها عالم الرقص 

وكانت قد تحدثت صافيناز في تصريحات سابقة عن تفاصيل دخولها عالم الرقص، حيث قالت إنها بدأت تلك المسيرة في سن 14 عام، وكشفت عن حبها الشديد للرقص وهي في عمر العامين والنصف، حيث قالت انها دخلت فيلم سينمائي وبعد خروجها تمنت أن تصبح راقصة.

صافيناز تكشف حقيقة اعتزالها الفن 

وأكدت صافيناز أنها ذات ديانة مسيحية ورغم ذلك لا ترقص في شهر رمضان، موضحة: أنا مسيحية ومش بحب حد يلمس ديانتي وممكن أسيب العالم كله إلا ديانتي، واتجوزت مسلمين لكن مفيش حد منهم طلب مني إني اغير ديانتي، ورمضان هي الإجازة الوحيدة ليا اللي بستمتع بيها واحنا مش بنرقص في رمضان بس كل الناس بترقص، وكنت بصوم في رمضان مع زمايلي ومش برضى أكل قدامهم.

دخول صافيناز عالم التمثيل 

وجدير بالذكر، أنه كانت قد حققت صافيناز شهرة كبيرة داخل مصر برقصها، خاصة بعد ظهورها في عدد من الأعمال السينمائية من انتاج شركة السبكي، حيث شاركت في عدد من الأعمال أمام المطرب محمود الليثي والمطرب سعد الصغير والمطربة بوسي وعدد آخر من النجوم.

تابع موقع تحيا مصر علي