عاجل
الإثنين 13 مايو 2024 الموافق 05 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بسمة وهبة ترد على تصريحات ميار الببلاوي: بتفضحي نفسك عشان التريند

بسمة وهبة
بسمة وهبة

خرجت الإعلامية بسمة وهبة للرد على تصريحات الفنانة المعتزلة ميار الببلاوي وذلك بعد خروجها في فيديو بث مباشر في الأيام الماضية للكشف عن اتهام شيخ لها بالزنا بعد ظهورها في برنامج العرافة وحديثها عن عودتها لزوجها بعد طلاقها 11 مرة منه.

بسمة وهبة: في ناس حلقاتها مبتعملش تريند فبيطلعوا يفضحوا نفسهم  

وقالت بسمة وهبة ردا على تصريحات ميار الببلاوي خلال فيديو بث مباشر على حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: عمرى الحقيقة ما رديت على حد حتى لو كلامه كدب وده بيحصل كتير أوي، في العرافة ناس كتير تكون طلعت وحلقاتها تكون معملتش تريند أو عملت تريند وعايزين تاني، فبيتقولوا حاجات لنفسهم ويعملوا فضايح لنفسهم في سبيل التريند.

بسمة وهبة 

وتابعت بسمة وهبة في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: أنا بطنش وأقول خليهم ياكلوا عيش، فيه كلام اتسرعتي وقلتيه والنبي يا بسمة شيليه، وقلت لك من العين دي، وشيلت اللي طلبتيه، اطلعي كذبيني، لا تقربوا الصلاة، ساكتة ليه من يوم ما الحلقة اتعرضت ما دام مضايقة.

بسمة وهبة لمتهم ميار الببلاوي بالزنا: هات 3 شهورد يؤكدوا ده 

واختتمت بسمة وهبة حديثها، قائلة: مبحبش اللي بيجي على الولايا، الشيخ وصل بيه الأمر أنه يوصفك بالزنا، بحب الأزهر ورجال الدين، ومبحبش حد يجي جنب شعرة منهم، دا مش نفس نهج سيدنا النبي أبدا، ولادي طريقته، مينفعش الكلام اللي قلته دا بيتعارض مع الخطاب الديني، هاتلي 3 شهود غيرك يؤكدوا حكم الزنا اللي قلت.

ميار الببلاوي 

تصريحات ميار الببلاوي الأخيرة 

وكانت قد قالت ميار الببلاوي في لايف على موقع فيسبوك: اليوم حدث شئ لم أتخيله طوال حياتي، فور انتهائي من برنامجي على الهواء صديقتي كان لديها عمل في قناة أخرى ولم أوافق على تركها بمفردها وذهبت معها.. وأثناء دخولي أنا ورئيسة التحرير الخاصة بي وجدت الشيخ الفاضل وبحتسبه من الشيوخ الأجلاء ولكن يمكن نزغ شيطان أو فتنة.

وأضاف: عندما شاهدت مقطع الفيديو وجدته يقول عني أني أخذ كل راجل ليلتين وأني أخرب مظهر الدعاة.. حسبي الله فيك مثل ما تحدثت في عرضي وشرفي وشرف نجلي.. أنا تركت الفن وبعمل في برنامجي وبين صلاتي وبيتي وتربية ابني ولم أخرج من المنزل إلا للذهاب لعملي.. هل أدفن ذاتي مع والدتي؟!.. دي قسيمة جوازي وطلاقي من كل زوج اهي.

تابع موقع تحيا مصر علي