عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بشرى بعيد العمال: تحية للأيدي المصرية

بشرى
بشرى

حرصت الفنانة بشرى على تهنئة  عمال مصر بعيدهم، وذلك من خلال نشرها أغنية خيوط الأمل عبر صفحتها الرسمية بموقع تبادل  الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام. 

بشرى تهنئ العمال المصريين بعيدهم

وعلقت بشرى عليه قائلة في منشور يرصده تحيا مصر: كل عيد وعمال مصر بخير وتحية للأيدي العاملة المصرية.

أغنية خيوط الأمل للفنانة بشرى

وتعد أغنية خيوط الأمل من كلمات دكتور وائل العبيدي وألحان وتوزيع محمد شاشو. 

بشرى

تصريحات بشرى

من جانبه، قالت بشرى، خلال ندوة بمهرجان أسوان لأفلام المرأة: أنا دمعت من حزني على حالنا، شوفت جمال ورقي نبيلة عبيد وهي بتحكي عن جمال المشوار، وإن إزاي في ناس عندهم وعي ومثقفين، مش في ناس بيحاولوا يهدوا الفنان ويضربوه في ضهره زي ما بنشوف.

وتابعت: المنتج زمان كان إنتاجه من جيبه، دلوقتي إحنا عبيد للمنصات، هنخيط العمل ونظبطه على مقاس اللي هيشتريه، زمان نبيلة عبيد اتعاملت مع مخرج أو منتج عايز ينتج لـ نبيلة، دلوقتي بقا مولد وصاحبه غايب.

هذا وقالت بشرى في برنامج the insider بالعربي :الفن في الوطن العربي أجيال، في أجيال بتطلع الأول، وأجيال تأتي بعدها وتستلهم وتتعلم منها.

وتابعت:عمرو دياب ملهم، كاظم الساهر ملهم، محمد منير ملهم فطبيعي يكون هناك علاقة تكامل واستمرارية، كلنا في النهاية نرفع لواء الفن العربي.

وأردفت:عجبني تعليق الفنان تامر حسني على لقاءه مع عمرو دياب في فرح الفنان أحمد عصام، وعجبني اختياره لكلماته.

واستطردت، أحب أقول لتامر حسني أجهز يا تامر عشان نقدم الفيلم الميوزيكال اللي تردننا في تقديمه بقالنا فترة، وفيه ناس كتير تتمنى تشوفنا فيها، وعمرو دياب في القلب قاعد مربع، وهو الملهم لينا، وإحنا بنكمل وسط كل الاحباطات عشان هناك مثل أعلى اسمه عمرو دياب.

وفي تصريحات لها مع الإعلامية إنجي علي، قالت بشرى: ممكن أعيش قصة حب جديدة طبعا، لأن الحب حلو وجميل وأنا ما زلت في عز شبابي، ولكن معنديش استعداد في هذا السن والتوقيت الحالي، خصوصا أن أولادي هما الأولوية حاليا في حياتي لأنهم في مرحلة الدخول على سن المراهقة، ويمكن دا من الأسباب الكبيرة ورا انفصالي عن زوجي التاني إن هما محتاجين تواجدي معهم بشكل أكبر.

وتابعت: خصوصا أن وقتي كنت مقسماه بين سفري أو ساعات طويلة في عملي، وأنا عندي علاقة جيدة مع والد أبنائي الأول عمرو رسلان، كما وزوجي التاني السابق (سالم هيكل) حضر العرض الخاص لفيلم أولاد حريم كريم عشان يدعمني حتى بعد انفصالنا.

 

تابع موقع تحيا مصر علي