عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمادة هلال: جالي ديسك بسبب مسلسل المداح وهذا مصير الجزء الخامس

حمادة هلال
حمادة هلال

حل الفنان حمادة هلال ضيف على برنامج الحكاية والذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب على قناة mbc مصر، وذلك للحديث عن تفاصيل مسلسل المداح حيث كشف خلاله عن تعرضه للإصابة بعد انتهاء تصوير الموسم الرابع بسبب ارتداؤه ل "الواير".

حمادة هلال: مكناش متخيلين نعمل اجزاء جديدة من مسلسل المداح 

وقال حمادة هلال في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: احنا واحنا بنعمل الموسم الأول من مسلسل المداح مكناش متخيلين أننا هنعمل أجزاء جديدة والمواضيع اللي نقشناها كلها أحداث حصلت بجد، زي مشهد اختي والحرق وكدة، وأنا مش بخاف من حاجة الحمدلله وكنت بصور المسلسل دون أي أزمة، وكنا بنصور في أماكن مختلفة، والأمر كان عادي بالنسبالي.

الفنان حمادة هلال 

مصير الجزء الخامس من مسلسل المداح 

وان إمكانية تقديم الموسوم الخامس من العمل، قال حمادة هلال: مش عارفين هنقدم جزء خامس من مسلسل المداح، ولسه بنشوف الأمور والورق والأحداث اللي ممكن تتعمل في الحالة دي.

حمادة هلال في مسلسل المداح 

حمادة هلال يكشف تفاصيل اصابته بسبب المداح 

وتطرق حمادة هلال بحديثه عن إصابته بمرض الديسك بعد تصوير مسلسل المداح بسبب مشاهد الواير، فقال: جالي ديسك بسبب مسلسل المداح وبالأخص بسبب سلك الواير والمشاهد اللي كنت بتخبط فيها في الحيط وبطير في الهواء والحاجات دي، والحمد لله بقيت كويس دلوقتي.

وجدير بالذكر، أنه كان قد تألق حمادة هلال في مسلسل المداح 4 والذي تم عرضه على شاشة قنوات mbc مصر إلى جانب كلا من النجوم فتحي عبدالوهاب، هبة مجدي، دنيا عبد العزيز، خالد سرحان، محمد عز، حنان سليمان، تامر شلتوت، صبحي خليل، سهر الصايغ، مي سليم، دياب، حمزة العيلي، ومن إخراج أحمد سمير فرج ، ومن تأليف أمين جمال.

وكان قد وضع الفنان حمادة هلال في أزمة بسبب مسلسل المداح 4 وذلك بعدما خرج الفنان كمال أبو رية وتحدث في تصريحات تليفزيونية عن غضبه من حمادة هلال، قائلا: أخذوا موقف وقالوا الراجل ده هيعمل لنا مشاكل، لكن دوري كان مكمل في المسلسل، والمفروض حمادة هلال كان يتواصل معايا ويشوف ايه اللي مزعلني، لو هو نجم وليه كلمة كان يقول لهم إزاي كمال أبورية مايبقاش موجود لكن هو عايز يشتغل وخلاص.

تابع موقع تحيا مصر علي