عاجل
الإثنين 17 يونيو 2024 الموافق 11 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد السقا: مطلقتش مراتي واي بيت بيكون فيه مشاكل وظهوري كضيف شرف إضافة ليا

أحمد السقا
أحمد السقا

فتح الفنان أحمد السقا قلبه للجمهور خلال ضيافته مع الإعلامية انجي علي على برنامج أسرار النجوم والمذاع على راديو نجوم إف ام، حيث تحدث أن العديد من التصريحات الخاصة بحياته الشخصية والفنية، من بينهم شائعات طلاقه.

أحمد السقا: مطلقتش مراتي والشائعات دي بتطلع عليا من 17 سنة

وقال أحمد السقا في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: أنا متجوز ومطلقتش مراتي وكل اللي بيتقال عني مش حقيقي ولو حصل حاجة زي دي كله هيعرف، والحاجات دي مش جديدة علينا، احنا بقالنا 17 سنة في شائعات ومعرفش اي السر.

احمد السقا 

وتابع: اي بيت فيه مشاكل وده عادي ولو فيه مرحلة نفسي اوثقها في حياتي هي اليوم اللي اتجوزت فيه وبقى عندي3 شباب وكانوا ضهر وسند ليا وهي مرحلة نفسي أوثقها فيا فعلا في حياتي.

أحمد السقا: ظهور كضيف شرف إضافة ليا 

وتطرق أحمد السقا عن ظهوره كضيف شرف في الاعمال الفنية، مشيرا إلى أن ذلك إضافة كبيرة له، فقال: ليا الشرف اني وقفت قدام أحمد زكي كضيف شرف في مشهد في فيلم أيام السادات، وظهور كضيف شرف إضافة ليا مش حاجة اتكسف منها اطلاقا، ليه ما اجاملش صحابي وصحابي يجاملوني.

أحمد السقا 

أحمد السقا: طارق لطفي اخويا وفريدة سيف النصر عظمية 

 وعن مشاركته العديد من النجوم في مسلسل العتاولة، حرص أحمد السقا على الحديث عن هذا التعاون، قائلا: طارق لطفي أخويا بالفعل مش مجرد صديق، وفضلنا لمدة 11 سنة مش بنسيب بعض وبنتقابل يوميا وبنتقابل دايما في بيوت بعض، وده ظهر في العتاولة.

واستكمل أحمد السقا حديثه، قائلا:  فريدة سيف النصر فنانة عظيمة وحقيقة هي غول تمثيل أمام الكاميرا، وكانت إضافة مميزة للجزء الأول، كانت لفترة من الفترات أيقونة في السينما المصرية، ولا يوجد أي مشاكل صدرت منها كما ذكر في بعض المواقع.

وتألق احمد السقا أيضا في مسلسل العتاولة إلى جانب كلا من النجوم طارق لطفي وباسم سمرة، زينة، ومي كساب، وحنان يوسف، وصلاح عبدالله، وسامي مغاوري، وميمي جمال، وغيرهم، وهو من تأليف هشام هلال، ومن إخراج أحمد خالد موسى.

تابع موقع تحيا مصر علي