عاجل
الأحد 16 يونيو 2024 الموافق 10 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أبطال فيلم تانى تاني بعد انطلاق عرضه في السينمات اليوم

فيلم تاني تاني
فيلم تاني تاني

انطلق عرض فيلم تانى تانى في دور العرض السينمائية بمصر اليوم الأربعاء الموافق 22 مايو، والذي تدور أحداثه في إطار كوميدي لايت حول خمسة شخصيات رئيسية.

أبطال فيلم تانى تانى 

ويشارك في بطولة فيلم تانى تانى نخبة من نجوم الفن وأبرزهم: غادة عبد الرازق، بيومي فؤاد، أحمد آدم، سليمان عيد، إبرام سمير، ثراء جبيل، محمود حافظ، دنيا ماهر، أمير صلاح الدين، إسلام شوقي، والعمل من تأليف محمد نبوي وعلاء حسين وإخراج شريف إسماعيل وإنتاج شركة فيردي.

فيلم تانى تانى 

أحداث فيلم تانى تانى 

وتجسد غادة عبد الرازق شخصية هدى ضمن أحداث فيلم تانى تانى الذي يرصده تحيا مصر وهي أرملة لديها ابنة وتعمل موظفة في بنك، كما أن أحمد آدم يقد دور زكي وهو أيضًا أرمل ويعمل بالبورصة، بالإضافة إلى بيومي فؤاد وهو رجل أعمال منفصل.

غادة عبد الرازق بطلة فيلم تانى تانى تتألق في صيد العقارب 

جدير بالذكر أنه شاركت غادة عبد الرازق في السباق الرمضاني المنصرم 2024 بمسلسل صيد العقارب بطولتها إلى جانب، رياض الخولي ومحمد علاء، وسيمون وأحمد ماهر، ومحمد علي رزق الذي أشاد الجمهور بأداءه قائلًا: حلقة 23 من مسلسل صيد العقارب و مصطفى في المسلسل وجبروت اسماعيل بيه  حقيقي الحلقة أكثر من روعة وكلام مصطفى "محمد علي رزق" في وداني وهو بيقول ل اسماعيل "رياض الخولي" انت خبيت ابنك من الحكومة مش هتخبيه من ربنا وهنا بفتكر اي حد اتسبب في أذى شخص ما ومهما حد دافع عنه على الأرض فربنا مش هيسيب حقه، مشهد ضرب مصطفى مشهد صعب قوي وهنا شعرت قوي بعدم الرحمة اللي فيها اسماعيل وان حسابه عند ربنا صعب قوي لانه واثق أن مصطفى مش هتعرف يدافع عن نفسه وهو بيضرب كدة وفي للاسف من المواقف دي كتير قوي بتحصل فعلا.. حبيت بس اقولكم أن محمد علي رزق عامل دور قمة في الابداع والتميز وبما اني لسه شايفة الحلقة من ساعة فقط والمشهد ده تحديدا كان عياط فقط بقولكم صيد العقارب كل اللي فيه أبدعوا.

مسلسل صيد العقارب 

فيما تألق لفنان بيومي فؤاد في رمضان المنقضي بمسلسل الكبير أوي 8، بطولة أحمد مكي، رحمة أحمد، بيومي فؤاد، مصطفى غريب، هشام إسماعيل، محمد سلام، سماء ابراهيم، حسين حجاج، حاتم صلاح، وغيرهم، إنتاج شركة سينرجي، تأليف مصطفى صقر، محمد عز الدين، وإخراج أحمد الجندي.

تابع موقع تحيا مصر علي