عاجل
الأحد 16 يونيو 2024 الموافق 10 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نورين أبو سعدة صاحبة أغنية "بصباصة قماصة": عملاها من 3 سنين والهدف منها كان للفرفشة

نورين أبو سعدة
نورين أبو سعدة

خرجت الفنانة الشابة نورين أبو سعدة الحديث عن الانتقادات التي تعرضت لها بسبب أغنية بصباصة قماصة ، مشيرة إلى أنها كانت تقدمها فقط بغرض الفرفشة ولم يكن في نيتها انها تقدم محتوى فني معين.

نورين أبو سعدة: عملت أغنية بصباصة قماصة من 3 سنين وكنت متأكدة انها هتبقى ساوند 

وقالت نورين أبو سعدة في فيديو نشرته عبر حسابها الرسمي بموقع تيك توك ورصده موقع تحيا مصر: أغنية بصباصة عملتها من 3 سنين، وكلمات بصباصة قماصة أنا كنت متأكدة إنها هتبقى ساوند، بس تقريبًا وقتها كان التيك توك كان لسه بيعمل ساوند على قصة فيروس كورونا وطلع معايا حق، يا جماعة كله يسمع كلامي من هنا ورايح.

نورين أبو سعدة 

اول رد من نورين أبو سعدة على انتقادات أغنية بصباصة قماصة 

وتابعت حديثها ردا على الانتقادات التي تعرضت لها بسبب الاغنية: في موضوع بيطرح إن هو ده خلاص الفن اللي بينتشر اليومين دول،  أنا عايزة أتناقش في النقطة دي لأني أنا أكتر واحدة بتنتقد كل حاجة وفاهمة وجهت النظر، بس هو بيبقي إحساس وهدف ولو أنا عايزة أغلّس على حد هيكون بالطريقة دي، علشان كدة هي اشتغلت الأغنية والهدف منها كان للفرفشة وتخلي الواحد عايز يتحرك أو يغيظ بالإحساس ده.

نورين أبو سعدة 

تفاصيل أغنية بصباصة قماصة 

وكانت قد تصدرت أغنية بصباصة قماصة حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة في الأيام الماضية، وظهر عدد كبير من نجوم الفن وهم يقومون بعمل فيديوهات تيك توك عليها، وسرعان ما بدأت في البحث عن صاحبتها.

وقالت كلمات أغنية بصباصة قماصة على النحو الآتي: بقولك إيه كبرتي الموضوع ليه، مش محتاجة أنا شايفه إنك لازم تعملي كدة كام حاجة، عايزة اهتمام يا حرام، ده إحنا شايفينك محتاسة وكفاية كلام، العيد ميلاد جيتي وأنتِ أصلًا ملكيش عازة، فاظبطي نفسك أنا عارفة إنك أصلا بصباصة، بتبصي كدة ليه نفسنتي مني ليه، ما كفاياكي حوارات حرام عليكي.

معلومات عن نورين أبو سعدة 

نورين أبو سعدة هي فنانة شابة مصرية، كانت أخر أعمالها الفنية مشاركته في مسلسل مسار اجباري بدور لمى حبيبة الفنان أحمد داش خلال الأحداث وحققت من خلاله نجاحات كبيرة واستطاعت أن تثبت مدى تألقها في عالم الفن والتمثيل، كما كانت قد تصدرت التريند أيضا بعد ظهورها مع مروان موسى في إحدى أعماله الغنائية ليعتقد البعض فيما بعد بأنها حبيبته دون رد من الثنائي على هذا الأمر.

تابع موقع تحيا مصر علي