عاجل
الأحد 14 يوليو 2024 الموافق 08 محرم 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بسمة وهبة لإحدى شركات الشحن: هقاضيكم وحق ابني هاخده بالقانون

أزمة بسمة وهبة مع
أزمة بسمة وهبة مع شركة شحن DHL

كشفت الإعلامية بسمة وهبة عن أزمتها مع أحد شركات الشحن الكبرى، بعدما طلبت منها توصيل طرد إلى ألمانيا لفرانكفورت بسبب تدهور الحالة الصحية لابنها.

بسمة وهبة لإحدى شركات الشحن: ليا حق عنكم وهاخده بالقانون

نشرت الإعلامية بسمة وهبة مقطع فيديو لها عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام، تكشف فيه أزمته مع إحدى شركات الشحن الكبرى Dhl، رصده لكم موقع تحيا مصر.

وظهرت بسمة وهبة في مقطع الفيديو تقول: "Dhl ليا حق عندكم  وهاخده أن شاء الله بالقانون أنا ابني تعبان اللي فرحه بعد أسبوعين، عنده مشكله في ظهره أخد حقن في العمود الفقري ومعملتش حاجة".

أزمة بسمة وهبة مع شركة شحن DHL 

وأوضحت بسمة وهبة سبب أزمتها مع شركة Dhl، وقالت: "بعتنا الإشاعات بتاعته في الإيميل لألمانيا الدكتور قال إن الصور مش واضحة ومحتاج MRI من بتاعت DHL، بس من الواضح أنه محتاج يعمل عملية".

وأكدت بسمة أنها كانت ستعود إلى مصر في ذلك الوقت وقالت إن مصر أقرب لألمانيا من السعودية، قائلة: "كنت نازلة مصر يوم 26 وقولت مصر أقرب لألمانيا لأن السعودية أبعد، مش عارفه إيه اللي خلاني أعمل كده بس قدر الله وما شاء الله فعل".

المفروض الطرد يوصل في 48 ساعة لألمانيا وعملنا تتبع لخط سير للطرد لقينا أن الطرد راح لندن بعدها وصل لألمانيا في دولة تانية غير فرانكفورت وخلال 4 أيام مفيش حاجة وصلت والطرد على المكتب 3 أيام".

أزمة بسمة وهبة مع شركة شحن DHL 

بسمة وهبة: لحد أمتى هيفضل الإهمال الوظيفي موجود

واستنكرت بسمة وهبة الإهمال الموجود والذي تعرضت له في شركة الشحن DHL، وقالت: "لحد أمتى هيفضل الإهمال الوظيفي موجود ليه ده أنتوا شركة كبيرة أنا لو بعت واحد بيركب سياحي كان زمانه وصل والفرق مش هيكون كبير في الفلوس، ولا النور كان مقطوع كل حاجة بتقول النور مقطوع".

بسمة وهبي: ابني فرحه اتأجل وكل يوم آلامه بتزيد 

بسمة وهبة: ابني فرحه اتأجل وكل يوم آلامه بتزيد

واختتمت بسمة وهبة حديثها مؤكدة أنها ستتخد كافة الإجراءات القانونية ضد شركة الشحن DHL، وقالت: "أنا حقى هاخده وابني فرحه اتأجل وكل يوم آلامه بتزيد في ضهره ربنا يشفيه ويعافيه هقاضيكم وهرفع قضية عليكم برا مصر وفي مصر".

تابع موقع تحيا مصر علي