عاجل
الإثنين 20 مايو 2024 الموافق 12 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ماجد المصري: مسلسل جعفر العمدة مسلي وقوي.. ومحبش أعمل ولا دور فيه

ماجد المصري
ماجد المصري

كشف الفنان ماجد المصري عن نصيحة المخرج محمد سامي له بعد مشاركته في مسلسل ضرب نار، وذلك خلال لقاء له ببرنامج الراديو بيضحك مع الإعلامية فاطمة مصطفى.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات ماجد المصري في الراديو بيضحك

نصيحة محمد سامي لـ ماجد المصري

وقال ماجد المصري: محمد سامي بعد مسلسل ضرب نار قالي كفاية شر ولازم تلعب حاجة مختلفة تماما، حاجة لن يتوقع المشاهد العربي أني أعملها، وقولتله فعلا أنت عندك حق.

وتابع: وممكن إن شاء الله تشوفوني أنا وسامي في عمل قريب، وهو عشرة عمر، والشغل معاه مختلف والنجاح معاه بيبقى قوي أوي.

رأي ماجد المصري في مسلسل جعفر العمدة

وفي الحلقة ذاتها، كشف ماجد المصري في رأيه في مسلسل جعفر العمدة، الذي عرض في شهر رمضان الماضي، وقال: تابعت جعفر العمدة، كلمت سامي ورمضان وباركتلهم كتير، والمسلسل غير طبيبعي وحلو أوي، مسلي وجميل وقوي.

واضاف: وكل الممثلين اللي موجودين طالعين من المسلسل نجوم، وكله أخد حقه، ومحبش أعمل ولا دور فيه، ولو كان فيه دور يناسبني كان محمد سامي على طول كلمني.

صعوبات مهنة التمثيل من وجهة نظر ماجد المصري

وسبق وأن كشف الفنان ماجد المصري عن الصعوبات التي تواجه من يعمل في الوسط الفني، وذلك خلال لقائه ببرنامج مساء دي إم سي مع الإعلامية إيمان الحصري.

وقال المصري: مشاكل مهنة الفن كتيرة أوي، مشاكلها الصحية متعبة جدًا فوق ما تتخيلي، وبتأثر على علاقتك الأسرية كويس جدًا، الواحد بيفتقد الأسرة والأسرة بتفتقدني، مش بلحق أقعد في بيتي ولا أقعد مع ولادي، واحنا بنشتغل عدد ساعات لا تتخيليها، والواحد بجد بيتعب.

وتابع: وأنا ساعات أقابل ناس في الشارع يقولولي أنا نفسي أمثل، بس الشغلانة بتاعتنا صعبة، احنا بننام بالعافية، واحيانا بناخد منوم عشان ننام، وساعات بنوصل لـ 18 ساعة في اليوم بنشتغل واقفين على رجلينا.

أبطال مسلسل ضرب نار

ومسلسل "ضرب نار" من تأليف ناصر عبد الرحمن وإخراج مصطفى فكرى وإنتاج شركة سينرجى ومقرر عرضه حصريا على شاشة قناة on ومنصة watch it الإلكترونية، ويشارك في بطولته بجوار النجمة ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضى، كل من ماجد المصرى، هدى الإتربى، سهير المرشدى، دنيا المصرى، إسراء رخا، أحمد غزى، إيمان السيد، بدرية طلبة، أحمد عبد الله، تيسير عبد العزيز، تامر مجدى وآخرين.

تابع موقع تحيا مصر علي