عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عصام شعبان عبد الرحيم: "اخواتي بيضيقوني وأنا مريض.. وعشان أبويا ممكن أقولهم حقكوا عليا"

تحيا مصر

حل المطرب عصام شعبان عبد الرحيم، نجل المطرب الشهير شعبان عبد الرحيم ضيف على برنامج “سابع سما” الذي تقدمه الاعلامية راغدة شلهوب على قناة النهار.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات عصام شعبان عبد الرحيم في برنامج سابع سما عن أشقائه

تحدث عصام شعبان عبد الرحيم عن خلافته مع أشقائه، مشيرا إلى انه تعرض للعديد من المضايقات منهم دون أن يعرف السبب وأن المشكلة لم تكن تكمن في المال الذي تركه لهم والده وإنما كانت مشكلته مع شقيقه اذ كان مدان له وكان يدبر هذا المبلغ لكن يبدو أن شقيقه الأصغر لم يتحمل تأخبره فحدثت كل تلك المناوشات.

مؤكدا أنه بعد خلافه مع أسرته وأشقائه، تحطم قلبه كثيرا و أنه غير نادم على طلاقه من زوجته أو عن بعد نجله عنه، وأنه مستعد للاعتذاؤ من شقيقته وطلب مسامحتها حتى لو كانت هي السبب في حزنه، وذلك طلبا لإرضاء والده ليس إلا.

عدوية شعبان عبد الرحيم يكشف أزمته مع أشقائه

وسبق وأن تحدث، عدوية شعبان عبد الرحيم عن الأزمة التي دارت بعد وفاة والده بشأن توزيع الميراث، وقال: عصام اخويا لو زعلته بيقعد يومين بالظبط بيكلمني، عمري ما قالي على حاجة وانا معملتهاش، كانت مشاكل بيني وبين عبد الرحيم اخويا اصل انا كنت قاعد في فيلا ابويا وكان مديني نص الفيلا، ولما اتوفى كل واحد في شقته ومينفعش حد يسكن معايا وكانت فيلا دور واحد شقتين، وعبد الرحيم عايز يمشيني.

وتابع قائلًا: ابويا عامل للكل شقة بأسمه وانا الوحيد اللي بعت شقتي واديت الفلوس لابويا وخدت نص الفيلا باسمي، ومينفعش حد يقعد معايا، هي مبتتقسمش عشان بباب واحد، بيعت البيت واديت عبد الرحيم الفلوس وقعدت في حدايق الأهرام.

تفاصيل أزمة عصام وعداوية مع أشقائهم

وأردف قائلًا: ومن ضمن فلوس الفيلا اديت لكل واحد فلوسه اتبقالها 40 الف انا خدت 20 وهي 20 وابنها كان عايز يموتني وانا ماشي على المريوطية بعربيتي وكنت طالع الدائري وحسيت في عربية ماشية ورايا ومرضتش اطلع دائري ودخلت يمين عن الكافية والعربيى جت خبطتني وانا مش في دماغي انهم حد من عندنا، لو كنت طلعت على الدائري كنت هتقلب، واتأكدت انه ابنها وكتب على الفيس “تعيش وتاخد غيرها” وعملت محضر.

تابع موقع تحيا مصر علي