عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عماد متعب: «مفيش مدرب بييجي الأهلي مجاملة والفشل والنجاح بتاع ربنا»

تحيا مصر

حل لاعب النادي الاهلي ومنتخب مصر السابق، عماد متعب ضيفا على برنامج سابع سما تقديم الاعلامية اسما ابراهيم المذاع على قناة القاهرة والناس للحديث عن تفاصيل حياته الشخصية وعلاقته بالنادي الاهلي خاصة في فتراته الاخيرة بالنادي.

تحيا مصر 

وقال عماد متعب انه لا يوجد مدرب اتى للنادي الاهلي عن طريق المجاملة معقبا:” اي مدرب دخل النادي الاهلي لتدريبه يكون جاء عن قناعة ، سواء فشل او نجح حيث ان  الاختيار يكون عن قناعة لان مفيش مدرب هييجي الاهلي مجاملة”.

عماد متعب: مفيش مدرب بييجي الأهلي مجاملة والفشل والنجاح بتاع ربنا

وتابع متعب:” طوني اوليفيرا لم ينجخ في النادي الاهلي لان فترة توليه كانت فترة تغيير جلد بالنادي لما مر به من تفاوتات في المستوى وتغيرات كبيرة”  بداية جيل وانتهاء جيل”.

وخلال اللقاء سألت الاعلامية اسما ابراهيم اللاعب عماد متعب سؤال متعلق بعودة اللاعب رمضان صبحي الى الاهلي وانه توسط لعودته ليرد متعب قائلا:” قابلته كتير وماحصلش انه اتكلم معايا في حاجة زي كده.. وكلامنا مالوش علاقة بالكورة “.

وتابع عماد متعب:  ان رجوع رمضان أمر يرجع الى مجلس ادراة النادي الاهلي منوها ان جمهو راالهلي كان يحب رمضان صبحي بشكل كبير، ولكنه اختار الرحيل لنادي بيراميدز وهو ما ادى الى غضب الجماهير منه “.

لجأت الى الاعتزال.. عماد متعب: مستحيل كنت اعمل اللي عمله رمضان صبحي مع الاهلي

ونوه:” مستحيل اعمل اللى عمله رمضان صبحي ، حيث انه في فترتي الاخيرة النادي الاهلي لم يكن راغب في الحصول على خدماتي..وانا ماقدرتش العب كورة غير في النادي الاهلي وقررت الاعتزال”.

واكمل :” رفضت الاختراف في  بلجيكا لرغبتي في اللعب للنادي الاهلي، ولالامر لم يكن متعلق بزوجتي يارا على الاطلاق، لانها كانت ستسافر برفقتي لو سافرت”.

 

تابع موقع تحيا مصر علي