عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

زحام شديد.. الصور الأولى من استعدادات حفل تامر حسني بمدينة العلملين الجديدة

حفل تامر حسني
حفل تامر حسني

سبب حفل تامر حسني الذي من المقرر أن يبدأ بعد ساعات قليلة، حالة من الزحام على طريق العلمين الجديدة للوصول إلى مكان الحفل.

تحيا مصر يرصد لكم زحام طريق العلمين بسبب حفل تامر حسني 

ومن المقرر أن يقدم نجم الجيل باقة من أغانيه المتنوعة، بين القديم والحديث، مثل: “ناسيني ليه، عمري ابتدا، حلم سنين، 180 درجة، أنا ولا عارف، وأنت بعيد” وغيرها من الأغاني.

وقد حاز فيلم «بحبك» للفنان تامر حسني على اشادات كثيرة من قبل الجمهور على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، وذلك بعد طرحه في دور العرض المصرية بيوم 7 من شهر يوليو المنقضي.

وحقق فيلم بحبك في دور العرض السينمائية أمس إيرادات بلغت 4 ملايين و114 ألف جنيها، ليأتي في المرتبة الثانية بعد فيلم «كيرة والجن» للنجوم كريم عبد العزيز و احمد عز وهند صبري.

وكان قد كشف الثنائي تامر حسني وهنا الزاهد ردود فعل الجمهور على فيلم بحبك والتي حملت عدد من الإشادات الإيجابية وعلقوا عليها، اذ قال تامر حسني: “الحمد لله على تصدر الفيلم الإيرادات العربيه والأهم اعجاب الجمهور الكبير بالقصه و المشاعر اللي جواها و اشاداتكم بقوة تمثيل و براعة ممثلين الفيلم و الحقيقه دي اكترحاجه اخدت مني مجهود كمخرج ان الممثلين يبانوا في اقوه صورهم و يبان منهم مشاعر فوق تخيلات الجميع و حالة الصدق دي اللي خلت الجمهور يتفاعل و يبكي داخل السينمات بالشكل الكبير دا”.

اخر أعمال تامر حسني 

وكان طرح تامر حسني مؤخرا أغنيته الشهيرة «هدلعني»من كلمات تامر حسني، ألحان تامر حسني ومودي، توزيع جيزو.

واتت كلماتها على هذا النحو: “ومن النهار ده هدلعني هـ أخرج معايا وأدلعني، وان طلبت اني أتكلم هـ تكلم وانا هـ اسمعني، ومن النهارة ها دلعني هخرج معايا وامتعني، وان طلبت اني أتكلم هتكلم وانا هاسمعني، لو سمحتم ثانيه … احنا في دنيا فانيه وفي زمن لو احتاجت فيه احتاجت فيه ايد تدفيك ابق امسك ايدك التانيه، ومن النهارده هادلعني هاخرج معايا وامتعني ومن النهارده هادلعني هاخرج معايا وامتعني وانطلبت اني اتكلم هاتكلم وانا هاسمعني ومن النهارده هادلعني هاخرج معايا وامتعني ومن النهارده هادلعني هاخرج معايا وامتعني وانطلبت اني اتكلم هاتكلم وانا هاسمعني، هارقصلي واغنيلي وهاسقفلي واسمعني احلى يا عيني يا ليلي يا ليلي وهزغزغني واضحكني هقوم ارقص لي واغنيلي وهاسقفلي واسمعني احلى يا عيني يا ليلي يا ليلي وهزغزغني واضحكني.. مش عايزكم عندي غيركم حتى غيركم عندي غيرهم بس انا من جوه قلبي للامانه زهقت منكم مش عايزكم وعندي غيركم حتى غيركم عندي غيرهم بس انا من جوه قلبي للامانه زهقت منكم وهاخلص السهره معايا وهاطلع اعشيني”.

تابع موقع تحيا مصر علي