عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامي جمال يحيي حفلًا غنائيًا بالساحل الشمالي في هذا الموعد

رامي جمال
رامي جمال

يستعد المطرب الشاب رامي جمال لإحياء حفل غنائي كبير له في منطقة الساحل الشمالي وتحديدًا في بورتو مارينا، حيث نشر رامي عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام” بوستر الحفل، وعلق عليه قائلًا: “ميعادنا يوم ٥ أغسطس في أول حفلاتي في الساحل الشمالي، في بورتو مارينا من تنظيم دبليو تالنت (وليد منصور)”، ومن المقرر أن يبدأ الحفل في تمام الساعة السابعة مساءً.

تحيا مصر يرصد تفاصيل حفل رامي جمال القادم

ومن ناحية أخرى ينتظر جمال إطلاق ألبومه الجديد في نهاية شهر يوليو الجاري، حيث نشر صورة له عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر”منذ أيام لتهنئة جمهوره بحلول عيد الأضحى المبارك، وكشف بتعليقه عليها عن موعد طرح الألبوم.

وجاء تعليقه قائلًا: “عيد سعيد عليكم جميعًا، الألبوم بقى مع الشركة، وإن شاء الله الشهر ده ميعادنا، وبمناسبة الألبوم أهل جدة الغاليين وحشتوني جدًا”.

أخر أعمال رامي جمال

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال رامي جمال أغنية “مش حبايب” التي تم طرحها يوم 13 من شهر يناير الماضي عبر قناته الرسمية على موقع “يوتيوب”، وحققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 2 مليون مشاهدة، وهي من كلمات محمد أبو نعمة، وألحان رامي جمال، وتوزيع كريم عبد الوهاب.

كلمات أغنية “مش حبايبب”

وتقول كلمات الأغنية: “علشان نفارق بعض مش حاطين شروط ولا محتاجين وقت الفراق ندفع تمن احنا اللي بينا في الحقيقة عشان يموت محتاج يا دوب من وقتنا ساعة زمن”.

“مش حبايب اللي بينا كان مجرد حبل دايب لما نبعد مش هنعرف اللي متساب م اللي سايب باختصار احنا اتخدعنا وانتهينا من سنين لو هنحسبها بوجعنا فاحنا الاتنين متسابين كان وضع مؤسف واللي عيشناه كان مُهين عايزة الحقيقة تعالي نبعد أما بعد برانا كنا مبينين حب السنين جوانا كنا اتنين بننسى اتنين ببعض مش حبايب اللي بينا كان مجرد حبل دايب لما نبعد مش هنعرف اللي متساب م اللي سايب باختصار احنا اتخدعنا وانتهينا من سنين لو هنحسبها بوجعنا فاحنا الاتنين متسابين”.

تابع موقع تحيا مصر علي