عاجل
الجمعة 12 أغسطس 2022 الموافق 14 محرم 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

"مش نهاية العالم".. سمية الخشاب توجه رسالة للطلاب بعد ظهور نتيجة الثانوية العامة

سمية الخشاب
سمية الخشاب

حرصت الفنانة سمية الخشاب على تهنئة الطلاب الناجحين في شهادة الثانوية العامة، كما وجهت رسالة دعم إلى الطلاب الذين لم يحالفهم الحظ.

تحيا مصر يرصد تفاصيل رسالة سمية الخشاب لطلاب الثانوية العامة

حيث نشرت سمية الخشاب تغريدة عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "تويتر" كتبت فيها: "ألف مبروك للناجحين ويارب تتقبلوا في الجامعات اللي نفسكوا فيها، واللي مجبش المجموع اللي هو عايزه السنة دي بقوله ولا يهمك مش نهاية العالم، ادخل الكلية اللي يجيبها مجموعك واثبت نفسك فيها، ولسه قدامك فرصة تانية وتالتة، وركز في اللي جاي، وربنا يوفقكم كلكم حبايبي".

سمية الخشاب وطلاب الثانوية العامة

ويذكر أن الفنانة سمية الخشاب كانت دائمًا ما تحرص على تسهيل معلومات منهج الثانوية العامة للطلاب في الفيزياء واللغة العربية والإنجليزية بطريقة سلسة وكوميدية من خلال حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر”.

أخر أعمال سمية الخشاب في الغناء

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال الفنانة سمية الخشاب في مجال الغناء أغنية “أوعدك” التي أصدرتها بالتعاون مع المطرب الشعبي عمر كمال يوم 8 من شهر يونيو سنة 2021 عبر القناة الرسمية له على موقع الفيديوهات العالمي “يوتيوب”، وحققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 16 مليون مشاهدة.

وتقول كلماتها: “أوعدك عمري في يوم يا حبيبتي ماخونك هفضل جمبك بقى وأصونك بيعشق اسمك كلك لونك، لما تبصيلي بقى بعيونك أوعدك، راح أشيلك بقى جوا في عيني واجبلك فيلا ولامبورجيني ما نتي حياتي وكل سنيني، نظرة عينك بترازيني أوعدك، أدفع عمري ودفع مهر واتجوز على أخر الشهر أكونلك سندك وابقى الضهر، حبك رزق ولعب الزهر ..أوعدك”.

"أنا عاوزة لامبورجيني يكون لونها أحمر فاقع، هشيلك جوه في عيني شكلك كده جاي وواقع أنا جايلي كذا عريس أتنين وتلات أربع وخميس، عايزاك تفرح كده بقى وتهيص دي العيشة معايا هتبقى البيس
أنا جامدة وضد الكسر أنا عايزة في كل بلد بقى قصر أنا متلقبة كده ملبن مصر، بيمشوا ورايا لحد العصر، أنا عايزة شاليه في مارينا يكون عالبحر تجيبلي سفينة إياك تعملي البحر طحينة، أحسن تتعلق زي الزينة".

تابع موقع تحيا مصر علي