عاجل
الجمعة 24 مايو 2024 الموافق 16 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

"ممنوع دخول اللي مش سالكين".. ويجز يضع شرطا واحدا لحفله في الساحل الشمالي

مطرب الراب ويجز
مطرب الراب ويجز

روج مطرب الراب الشهير ويجز لحفله في الساحل الشمالي، المقرر إقامة يوم الجمعة المقبل الموافق 19 من شهر أغسطس، ضمن حفلات النجوم في صيف 2022.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير شروط الدخول لـ حفل ويجز في الساحل الشمالي

حفل ويجز في الساحل الشمالي

ويعد حفل ويجز في الساحل الشمالي هي أولى حفلاته الغنائية بعد غياب طويل، وفقا لفيديو نشره عبر خاصية “ستوري” بموقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام”، قال فيه: “مستنيكم الجمعة الجاية في الساحل الشمالي، بقالنا كتير معملناش حفلات في الساحل عشان كدة هتبقى واحدة على قديمه".

شرط ويجز لـ حضور حفله في الساحل الشمالي

ووضع ويجز شرطا واحد لدخول حفله المقرر أن يقام يوم الجمعة المقبل، فقال: "الناس كلها تيجي معادا الي مش سالك متجيش.. مش ناقصة”.

ويذكر أنه أتت أسعار تذاكر حفل ويجز مقسمة إلى 3 فئات، جاءت على النحو الأتي: Regular بـ 300 جنيه مصري،  Gan Pit بـ 600 جنيه مصري، Vip Platform بـ 900 جنيه مصري".

ويجز يتحدث عن مسيرته الفنية

من ناحية أخرى، سبق وتحدث ويجز عن أعمال الفنية التي قدمها خلال مسيرته، والأشياء التي أضافتها له الشرطة ردا على سؤال أحد متابعيه، فقال: " بحمد ربنا على اللي انا فيه من وأنا صغير وكل جزء من حياتي اتعلمت فيه أني أتقبل نفسي بالحلو والوحش بس أكيد الشهرة بتعلمك حاجات الأهم منها إني مبطلتش أبقى بنفس الشغف والحمس في اللي بعمله أنا بحب المزيكا من وأنا طفل ومبسوط بتجاربي وشغلي اللي بعمله كويس".
وكانت أخر أعمال ويجز الغنائية تراك مسرب لم يتم طرحه حتى الأن، بعنوان “أنا البطل”، كان قد أثار الجدل في ذلك الوقت وتداوله عدد كبير من رواد السوشيال ميديا، وجاءت كلماته: "“ضربتي ضرب العادي في 6، جالك تهزيق.. أقل منك، ده اللي نحذفو فيكوا ماية سقعة، كان في وخلص ومنعك..ويجز بطل ويدلعك، مش مأدي أنا أبلعك، متقبضنيش تبات في بطني، هعمل فيها مشوفتكش، ألعبها خالصة.. ألعبها مالتي، كتيبة جاهزة على رنة، يحضرها ليل الحفلة درمة، حافظين أصولها وبنريح”.

تابع موقع تحيا مصر علي