عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بحضور محمد هنيدي و9 سفراء.. إنطلاق مهرجان المانجو بالإسماعيلية لأول مرة

مهرجان المانجو بالإسماعيلية
مهرجان المانجو بالإسماعيلية

انطلق الآن مهرجان المانجو بمحافظة الإسماعيلية لأول مرة، والذي جاء بحضور 9 سفراء والفنان محمد هنيدي 

تحيا مصر يرصد لكم إنطلاق مهرجان المانجو بالإسماعيلية 

محمد هنيدي في مهرجان المانجو

وتم انطلاق المهرجان من شارع محمد علي بالإسماعيلية، والذي جاء بحضور الآلاف من داخل وخارج المحافظة، وهو مهرجان يتم في مصر لأول مرة.

محمد هنيدي ونتيجة الثانوية العامة

وقد حرص الفنان محمد هنيدي أن يتفاعل مع ظهور نتيجة الثانوية العامة يوم السبت الماضي، حيث شارك جمهوره ومتابعيه من طلاب الثانوية العامة ذكرياته مع النتيجة.

مهرجان المانجو بالإسماعيلية

واستعاد الفنان محمد هنيدي حوار دار بينه وبين والده يوم نتيجة الثانوية العامة، لافتًا إلى أنه حصل على 57٪ في الثانوية العامة وجاء ذلك عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي.

مهرجان المانجو

وكتب الفنان محمد هنيدي عبر صفحته بموقع فيس بوك: “بابا عارف مين ده؟! - مين يا حبيبي؟ ده بيل جيتس من أغنى اغنياء العالم .. بيل جيتس كان عنده واحد صاحبه طلع الأول”.

انطلاق مهرجان المانجو

وتابع: اما بيل جيتس سقط في الثانوية العامة .. يدور الزمن ويلف في دواير وصاحبه بقى شغال عنده دلوقتي - ايوة يعني عايز ايه؟! عايز افرحك واقولك ان ابنك بقى بيل جيتس" واختتم هنيدي التدوينة قائلا :"بمناسبة الثانوية ولما شلت مادتين وجبت ٥٧٪".

مشروع الملابس الداخلية لـ محمد هنيدي

يذكر أن الفنان محمد هنيدي كان قد أثار ضجة بسبب الإعلان عن مشروعه حيث كتب: “لكل الرجالة اللي كانت بتتكسف تنزل الشواطئ بكلسوناتها، أنا قدرت أحولكم الكلسون لبراند، هتقدر تنزل بيه ١٧٧ شاطئ في مصر من افخم الشواطئ”.

واستكمل: "محدش هيقدر يمنعك ولا يتريق عليك لانك لابس براند بـ ٦ الاف جنيه، ويشمل الدخول للشواطئ والفنادق اللي فوق ٥٠ اف جنيه في الليلة وممكن تدخل بيه من بوابات مارينا بدون ماحد يكلمك، أول ما يشوفوا الكلسون هيدخلوك علطول متوفر بكل ألوان الطيف "ناقصة لون".

وحصد المنشور تفاعل كبير، وصدقه بعض المتابعين لمحمد هنيدي، ليقوم بهذا التعليق لكي يوضح أنه يمزح فقط، قائلًا: “طبعا الكلام هزار، البسوا اللي تحبوه في اي مكان عايزينه .. مش لازم تلبس حاجة غالية عشان تعجب الناس ويقولوا ده ابن ناس”.

تابع موقع تحيا مصر علي