عاجل
الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

زوجة شريف منير توجه رسالة قاسية لابنتيها.. وتكهنات حول طلاقها

شريف منير وزوجته
شريف منير وزوجته وبناته

أثارت الفنانة لورا عماد زوجة الفنان شريف منير جدلًا واسعًا بعد أن وجهت رسالة قاسية إلى ابنتيها فريدة وكاميليا، أشار فيها إلى تخليهما عنها بالرغم من تضحيتها الكبيرة من أجلهما.

تحيا مصر يرصد تفاصيل رسالة لورا عماد لابنتيها

حيث كتبت لورا عماد عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”: "رسالة إلى بناتي (فريدة وكاميليا).. بما إنكم خلاص قررتوا تبقوا مش في حياتي بعد ما اديتكم عمري وصحتي وحبي واهتمامي وضحيت عشانكم كتير!! وكل مدارسكم بمدرسينكم بدكاترتكم بأصحابكم بأمهات أصحابكم يشهدوا بإن أنا كنت أم عاملة إزاي!”.

وتابعت قائلة: "بقولكم مبروك عليكم عيلتكم الجديدة! وهقولكم حاجة واحدة بس! اللي مالوش خير في أمه ملوش خير في حد! بتمنالكم كل خير وصحة وإن ربنا يهديكم في يوم من الأيام! بس ربنا موجود وكبير قادر على اللي عمل فيكم كده إنه يرده ليه في يوم من الأيام! مامي لورا يمكن تكونوا نسيتوا اسمي”.

رد بنات شريف منير على والدتهما

كما حرص بنات الفنان شريف منير الرد على رسالة والدتهما القاسية، حيث علقت لها فريدة قائلة: “ليه بتعملي كدا، ليه بتخلي شكلنا كدا قدام الناس”، ومن ناحية أخرى علقت كاميليا قائلة: “عمرنا ما بعدنا عنك، وغير كدا أنا كنت لسه قاعدة معاكي امبارح ومكنتش عارفة أنك كنتي بتفكري في كدا”.

تعليقات الجمهور على منشور زوجة شريف منير

ومن جانبه نصح عدد كبير من المتابعين لورا عماد بحذف ذلك المنشور حفاظًا على علاقتها بابنتيها، كالآتي: “بلاش البوست دا يا حبيبتي دا يزود الفجوة بينكم حلي أي مشكلة بأنك تقربي منهم زيادة هما لسه صغيرين ومطلوب منك شوية مجهود تحتويهم”.

أخر أعمال لورا عماد

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال لورا عماد حكاية “وانسى روحي وياك” من مسلسل “نصيبي وقسمتك” التي تم عرضها على شاشات التلفزيون في شهر يناير الماضي.

وشارك في بطولة الحكاية عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: ميرهان حسين، محمد عز، وغيرهم، والحكاية من تأليف عمرو محمود ياسين، وإخراج عصام نصار.

تابع موقع تحيا مصر علي