عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمو بيكا لـ محمد نور بعد مبادرة صلحه على الموسيقيين: اللي أنت عايزه أنا معاك فيه

حمو بيكا ومحمد نور
حمو بيكا ومحمد نور

حرص  مطرب المهرجانات حمو بيكا الرد على المطرب محمد نور بعدما بادر الأخير بصلحه على أعضاء نقابة المهن الموسيقية بعد حديث حمو بيكا عنهم بطريقة غير لائقة بسبب قرار وقفه عن العمل.

تحيا مصر يرصد تعليق حمو بيكا على مبادرة محمد نور

حيث علق حمو بيكا على فيديو محمد نور قائلًا: “شكرًا لأخويا النجم محمد نور، اللي أنت شايفه أنا هعمله، أنا عاوز أكل في بلدي عشان أن بحب جمهوري في بلدي، واللي حضرتك شايفه أنا معاك فيه، وعفا الله عما سلف، وطبعًا أي حد على دماغي ودي مبادرة كويسة منك، شكرًا لدعمك ليا وأنا أخوهم الصغير”.

مبادرة محمد نور للصلح بين حمو بيكا والنقابة

ويذكر أن الفنان محمد نور قد نشر مقطع فيديو له عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام”، أكد فيه على أن الطريقة التي تحدث بها حمو بيكا عن أعضاء نقابة المهن الموسيقية في الفيديو الأخير غير لائقة، مشيرًا إلى أن حمو فعل ذلك بسبب حالة الغضب التي كانت لديه".

حيث قال خلال الفيديو: "اتفرجت امبارح على الفيديو اللي عمله حمو بيكا اللي بيتكلم فيه عن نقابة المهن الموسيقية، الحقيقة الكلام مش صحيح لأن هما ناس محترمين ومؤدبين هما أهلنا ومتربيين في وسطهم بقالنا سنين وشوفنا منهم كل خير ومتعاونين جدٍا جدٍا”.

ومن جانبه قدم المطرب الشاب محمد نور الاعتذار لأعضاء نقابة المهن الموسيقية بالنيابة عن حمو بيكا، كما أكد على أن حمو سيعتذر إليهم بنفسه، وسيذهب معه إلى مقر النقابة لحل كل المشاكل وديًا دون محاضر.

حمو بيكا ينتقد قرار وقفه عن العمل

ومن الجدير بالذكر أن حمو بيكا ظهر في بث مباشر له منذ أيام عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”، وانتقد فيه أفعال أعضاء نقابة المهن الموسيقية تجاهه، حيث قال:"حسبي الله ونعم الوكيل في العصابة، حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد واقف في طريقي وفي كل واحد بيأذيني، هو أنا عشان مدفعتش مشتغلش، طب قولولي انتوا عايزين كام”.

تابع موقع تحيا مصر علي