عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الأربعاء المقبل.. دنيا سمير غانم ضيفة على راديو إنرجي

دنيا سمير غانم
دنيا سمير غانم

تستعد الفنانة دنيا سمير غانم للحلول ضيفة على راديو إنرجي 92.1، وذلك يوم الأربعاء المقبل الموافق 31 من شهر أغسطس الجاري بعد إختيارها نجمة هذا الشهر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل حلول دنيا سمير غانم ضيفة على راديو انرجي

دنيا سمير غانم في راديو إنرجي

وتتحدث دنيا سمير غانم خلال البرنامج عن نجاحات فيلمها الجديد “تسليم أهالي” الذي يتصدر شباك التذاكر منذ أول يوم له في دور العرض المصرية، كما تكشف أيضا تفاصيل أعمالها المقبلة التي من المقرر أن تقدمها خلال الفترة المقبلة، فضلا عن أسرار في حياتها الشخصية تكشفها لأول مرة.

دنيا سمير غانم تتألق في تسليم أهالي

وتألقت الفنانة دنيا سمير غانم في فيلم تسليم أهالي، الذي بدأ عرضه في السينما منذ يوم 12 من شهر أغسطس الجاري، الذي حقق ما يقرب من 17 مليون جنيها في 3 أسابيع فقط، والعمل من بطولة دنيا سمير غانم وهشام ماجد وبيومى فؤاد ودلال عبد العزيز، وعدد من ضيوف الشرف منهم محمد ممدوح، شيكو، لوسى، أحمد فتحى، ومن تأليف شريف نجيب، وإخراج خالد الحلفاوي.

وتدور قصته حول زوجين يحلم كل من الزوج الذى يعمل بمهنة الطب البشري في الهجرة إلى كندا، ولكن سرعان ما تظهر امرأة في حياة الزوجين وتلاحقهما في كل مكان وتفسد عليهم حلم الهجرة إلى كندا.

أخر أعمال دنيا سمير غانم

جدير بالذكر، أنه كانت أخر أعمال دنيا سمير غانم وأولها بعد وفاة والديها سمير غانم ودلال عبد العزيز أغنيتها “أسيب نفسي وأعيش”، والتي أتت كلماتها: "حاسة اني في مود رايق وجديد وبعيد عن كل الناس.. رامية الحسابات ورا ضهري بعيد ومسلِّمه للاحساس.. وده وقتي اني اخد وقت اعمل كل اللي بحبه وبس... وكلام الناس انساه وماقولش غير انه كلام الناس.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني.  عن فرحي اللي مستنياه.. عن يوم عيشته وماقدرش انساه... احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني.. عن فرحي اللي مستنياه
عن يوم عيشته وماقدرش انساه.. احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني.. احساس في خيالي سنين شايفاه.. محتاجة ادخل جواه.. امسك بايديا في ايد قلبي.. واتمشى شوية معاه.. اهرب لمكان جوايا بقاله سنين محتاج يتحس.. ده القلب اما بيرتاح يقدر يخلق في حياتنا حياة.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني.. عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته وماقدرش انساه.. احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته وماقدرش انساه.. احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني".

تابع موقع تحيا مصر علي