عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سر توزيع تامر عاشور "مناديل معلش" خلال حفله بجدة

مناديل تامر عاشور
مناديل تامر عاشور

أثيرت التساؤلات والحيرة حول سر اهتمام الفنان تامر عاشور بتوزيع مناديل في حفله الأخير بجدة على الجمهور، الذي أقيم في يوم 2 من شهر سبتمبر الماضي.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير سر مناديل معلش التي وزعها تامر عاشور على جمهوره بجدة

مناديل تامر عاشور في جدة

وكانت اللفتة المبهرة والطريفة في تلك الهدية التي وزعها تامر عاشور على الجمهور في حفله بجده ليست فقط أنها مجرد مناديل، بل أيضا لفت انتباههم صورة تامر عاشور على العلبة مرفق عليها كلمة: “معلش”.

لا يتوفر وصف.
مناديل تامر عاشور

سبب توزيع مناديل تامر عاشور خلال حفله في جدة

ويعود سر توزيع مناديل تامر عاشور خلال حفله في جدة، بتخطيط من الشركة المنظمة للحفل، وذلك استعدادا لأغنيات الفنان الحزينة الذي لطالما اشتهر بها، تحسبا لبكاء أحد الجمهور أثناء الحفل، وهي لفتة متميزة وطريفة من الشركة.

لا يتوفر وصف.
مناديل تامر عاشور

وأكد تامر عاشور للجمهور أن سبب إعطائهم المناديل هي أغنياته الحزينة، بعد أن قال خلال الحفل قبل بدء فقرته الحزينة مع الجمهور: "جاهزين كله جنبه علبة المناديل".

لا يتوفر وصف.
مناديل تامر عاشور

أخر أعمال تامر عاشور الغنائية 

من ناحية أخرى كانت أخر أعمال الفنان تامر عاشور الغنائية، اغنية “هي الناس” التي أتت كلماتها: “الحلوة دي تحلم وتقولي طلبها إيه راضي بكل اللي تقول عليه والدنيا تجيلها في ثانيتين الحلوة دي أول ماتقرب من بعيد بفرح وبتقلب يومي عيد والفرحة معايا بفرحتين بالدلع وبالشقاوة.. الجمال بيزيد حلاوة هي دي اللي بضحكة منها قلبي تاه قدام عيونها وف ثواني راحلها ناسي كل حاجة مرت بيا.. حاسس إن روحي ردت فيا لما تبقى جنب مني كل يوم هفرح واغني دي السعادة كلها عليها جمال ومكملاه.. بأجمل روح جت ف الحياة واسمي تقوله مغنياه.. لو يوم تناديني معاها الوقت يفوت قوام.. ولا بيشغلني الساعة كام وبتعب لما تقول سلام.. وتغيب عن عيني دي هيّ الناس.. ولا هرضى بغيرها يا ناس..وفعمري وجودها أساس وهكمل حياتي معاها لآخر يوم وهي معايا انا حالف لاعيش اراضيها.. بوعدها هتبقى ف عيني واسعدها دي هي ف كوم والدنيا ف كوم الضحكة دي بتقرب مني المستحيل.. وتفرّح قلبي نهار وليل والدنيا بجد معاها غير والحالة دي.. انا عايش فيها ومش هفوق.. حاسس بالراحة وبالهدوء والله قدومها عليا خير”.

تابع موقع تحيا مصر علي