عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

دنيا سمير غانم تطرح أغنيتها الجديدة "نحنوح" في هذا الموعد

بوستر أغنية نحنوح
بوستر أغنية نحنوح

أعلنت الفنانة المتألقة ذات المواهب المتعددة دنيا سمير غانم، عن إستعدادها لطرح أحدث أعمالها الغنائية التي أتت بعنوان “نحنوح”، وذلك بعد تألقها في أول عمل غنائي لها بعد وفاة والديها سمير غانم ودلال عبد العزيز بعنوان “أسيب نفسي وأغني”.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل أغنية نحنوح لـ دنيا سمير غانم

دنيا سمير غانم تطرح أغنية نحنوح

وتطرح دني سمير غانم أغنيتها الجديدة “نحنوح”، في الساعة الثامنة مساءا على تطبيق تيك توك، وذلك وفقا لما أعلنته عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، حيث نشرت صورة البوستر الغنائي، وعلقت عليه: “‎انتظروا اغنيتي الجديدة #نحنوح على تيك توك الساعة ٨ مساءً ان شاء الله”.

دنيا سمير غانم وأغنية أسيب نفسي وأغني 

وكانت قد تألقت الفنانة دنيا سمير غانم في أغنية “أسيب نفسي وأغني”،والتي أتت كلماتها: حاسة اني في مود رايق وجديد وبعيد عن كل الناس.. رامية الحسابات ورا ضهري بعيد ومسلِّمه للاحساس.. وده وقتي اني اخد وقت اعمل كل اللي بحبه وبس... وكلام الناس انساه وماقولش غير انه كلام الناس.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني.  عن فرحي اللي مستنياه.. عن يوم عيشته وماقدرش انساه... احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني.. عن فرحي اللي مستنياه.. عن يوم عيشته وماقدرش انساه.. احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني.. احساس في خيالي سنين شايفاه.. محتاجة ادخل جواه.. امسك بايديا في ايد قلبي.. واتمشى شوية معاه.. اهرب لمكان جوايا بقاله سنين محتاج يتحس.. ده القلب اما بيرتاح يقدر يخلق في حياتنا حياة.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني.. عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته وماقدرش انساه.. احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني.. انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني.. عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته وماقدرش انساه.. احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني".

أخر أعمال دنيا سمير غانم

ويعرض لـ دنيا سمير غانم خلال الفترة الحالية في دور العرض السينمائية المصرية فيلم “تسليم أهالي”، التي تشارك بطولته إلى جانب هشام ماجد وبيومى فؤاد ودلال عبد العزيز، وعدد من ضيوف الشرف منهم محمد ممدوح، شيكو، لوسى، أحمد فتحى، ومن تأليف شريف نجيب، وإخراج خالد الحلفاوي.

 

تابع موقع تحيا مصر علي