عاجل
الثلاثاء 27 سبتمبر 2022 الموافق 01 ربيع الأول 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

الليلة.. مسلم يحيي حفلًا غنائيًا في ساقية الصاوي

مسلم
مسلم

يستعد المطرب مسلم لإحياء حفل غنائي جديد له مساء اليوم السبت الموافق 17 من شهر سبتمبر الجاري في ساقة الصاوي  بقاعة النهر في تمام الساعة السابعة والنصف مساءً.

تحيا مصر يرصد تفاصيل حفل مسلم اليوم في ساقية الصاوي

ومن المقرر أن تتاح التذاكر من خلال الموقع الإلكتروني www.culturewheel.com، ومن جانبه تم تحديد سعر تذكرة الحفل في فئة واحدة يصل سعرها إلى 140 جنيه مصري.

أخر أعمال مسلم

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال مسلم أغنية "مين كان السبب" التي تم إصدارها يوم 3 من شهر يونيو الماضي عبر القناة الرسمية الخاصة به على موقع الفيديوهات العالمي “يوتيوب”، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 11 مليون مشاهدة.

أغنية "مين كان السبب"

وتعتبر الأغنية من كلمات وألحان مسلم، ومكس وماستر نور عباس، وتقول كلماتها: "وقفت ساعات الكون بتبكي في بعدها حتى الهوا مبقاش يغازل السما .. مين كان سبب وقفت دموعي في وقتها ، ساعة الوداع حتى أنا .. مبقيتش أنا مين كان سبب وقفت بكل ما فيها تنهي المسألة ، مشيت و روحي عندها أنا كنت ايه .. من قبلها و الحبر دايب على الورق صورنا لما حرقتها .. غريبة قلبي اللي اتحرق عينك رصاص و غريبة لما قتلني كان مسموح لعيوني يبكوا لكن ماخوفتش وقتها من الموت فضلت متعلق في حضن الوقت لما يفوت كان الوداع يشبه فراق الروح بتقول عشآن ترتاح .. ؟”.

“هتسيبني للأيام .. و يهون عليا انساك و تسيب ، في نفسي وداع باين ف عينك إني مش صعبان عليكي أكيد طب ودعيني ، قبل أما تمشي و لو بحضن أخير أنا كنت عارف من البداية إنك .. ' محبتنيش ' و فضلت متعلق بحلم بعيد .. موصلنيش وقفت بكل ما فيا ، أراضي في كبرها كإنه ذنبي مش ذنبها .. يارتني موتت ف وقتها من أمتى دمعي كان فرق .. كل اللي كان بيننا انتهى رجعلي عمري اللي اتسرق”.

تابع موقع تحيا مصر علي