عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

المطرب فارس عن غيابه فنيا: "كنت بعاقب نفسي"

المطرب فارس
المطرب فارس

حل المطرب فارس ضيفا على برنامج “كلام الناس”، المذاع على قناة mbc مصر، وتقدمه الإعلامية ياسمين عز، ليتحدث لأول مرة عن سبب غيابه عن الوسط الفني.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير سبب غياب فارس عن الساحة الفنية

فارس: العيلة عندي أهم حاجة وفضلتها عن شهرتي

وقال فارس عن غيابه: “حسيت إن الفن ممكن يقف قدام حاجات كتير أوي شخصية، ودي غلطة أنا ندمان عليها ومكنش ينفع أعملها، واكتشفت إن الفن ملهوش علاقة بين حياتي الأسرية وحتى ام سيبت الفن كان فيه مشاكل بردو فعرفت ان المشكلة فيا أنا وأنا اللي مكنتش عارفة أوفق، والعيلة عندي أهم حاجة في الدنيا، فمكنتش حابب إني أخسرها”.

فارس: بعدت عن الفن عشان كنت بعاقب نفسي

وتابع فارس حديثه قائلا: “بعدت عشان كنت بعاقب نفسي وعقبت نفسي كتير وكنت ديما بقول إن ده غلط، لازم الفنان يشتغل، أحمد زكي قابلني وقالي أنا شوفت الفيلم بتاعك افضل اشتغل على طول ودي حاجة مسمعتش كلامه فيها، مكنش مهم أنجح بس أكون موجود، والحقيقة ان الفن بيرقي الإحساس وبيخلي الإنسان كويس والغلطة كانت عندي أنا، أنا من الشخصيات اللي بتغلط بتعاقب نفسها”.

أخر أعمال المطرب فارس

من ناحية أخرى، يعد المطرب فارس من أشهر المطربين في فترة التسعينات  بدأ رحلته الفنية بالغناء مع حميد الشاعري في عام 1987، ليصدر بعدها ألبومه الأول بعنوان هكتبلك، ثم ألبوم انتي عام 1989،ليثبت تألقه في عالم الغناء ، بعدها كانت أخر الأعمال الغنائية في عام  عام 2008 وبعدها بعد عن الساحة بشكل مفاجيء.

وكانت أخر أعمال فارس الغنائية، بعنوان بحبك وبموت فيك، والذي دارت أحداثه  ثلاثة أصدقاء يحملوا نفس الاسم “محمد” ويقطنوا في نفس الحي كما أنهم ولدوا في نفس اليوم، يقع الثلاثة في حب ثلاث فتيات وتسير حياتهم بشكل مستقر، قبل أن تظهر في حياتهم فتاة جديدة، ليقع الثلاثة في حبها، ويتنافسوا على التقرب منها، وشارك في بطولة الفيلم كلا من النجوم مها أحمد، أميرة فتحي، وإدوارد، وأحمد هارون وأميرة فايز.

تابع موقع تحيا مصر علي