عاجل
الجمعة 09 ديسمبر 2022 الموافق 15 جمادى الأولى 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

سمية الخشاب تكشف سبب دعمها للطلاب ومجموعها في الثانوية العامة| فيديو

سمية الخشاب
سمية الخشاب

تحدثت الفنانة سمية الخشاب عن السبب وراء دعمها لطلاب الثانوية العامة، حيث أكدت في مداخلة هاتفية لها ببرنامج “مصر جديدة” على أنها تهوى التواصل مع الطلاب ودعمهم لأنها فنانة وتملك رسائل أخرى غير التمثيل.

تحيا مصر يرصد أبرز تصريحات سمية الخشاب عن دعمها للطلاب

وقالت سمية الخشاب في برنامج “مصر جديدة”: “أنا بحبهم وهما صحابي وبيدعموني وأنا دايما بحب اتواصل معاهم وبحب اهزر معاهم وأخفف عنهم واديهم نصايح لانهم في سن حرج أوي وبيستفيدوا وبيبقوا محتاجين حد من قلبه ينصحهم ويبقى دايما جمبهم وداعمهم وأنا بيني وبينهم تواصل ومحبة جميلة”.

وتابعت قائلة: “والفنان عنده رسالة مش بس أن هو يمثل وببقى قدوة لجيل بيتأثروا بيكي وبتصرفاتك وبكلامك وبنصايحك وبأفكارك وبالوعي اللي عندك.. وأنا كنت متفوقة في ثانوية عامة وجبت ٩٦٪ ودخلت كلية تجارة جامعة إسكندرية”.

نصائح سمية الخشاب للطلاب

ويذكر أن الفنانة سمية الخشاب قد وجهت عدة نصائح للطلاب بمناسبة بدء العام الدراسي الجديد، حيث كتبت عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر”: “من اولها كده، اول اسبوع ملوش لازمه، متعملوش صحاب جداد من الدفعه خليكوا مع بتوع السنه اللي فاتت اضمن، متعتمدوش علي حد غير نفسكوا عشان في ناس شغلتهم يلبسوكوا وبس، وانا بنفسي هبقي متابعاكم”.

شخصية سمية الخشاب في فيلم التاروت

ومن جانبه، أعلنت الفنانة سمية الخشاب أن شخصيتها في فيلمها الجديد “التاروت” تسمى نيرة أشرف تكريمًا لروحها، حيث قالت: “اسمي في الفيلم نيرة إهداء وتكريم لروح نيرة أشرف طالبة جامعة المنصورة التي قتلت على يد صديقها في الشارع، ولن نحكي قصتها في العمل ولكنه قصته عن قضية اغتصاب الأطفال”.

أخر أعمال سمية الخشاب الغنائية

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال الفنانة سمية الخشاب الغنائية أغنية “أوعدك” التي طرحتها بالتعاون مع المطرب الشعبي عمر كمال يوم 8 من شهر يونيو سنة 2021 عبر القناة الرسمية له على موقع الفيديوهات العالمي “يوتيوب”، وحققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 16 مليون مشاهدة.

ومن كلماتها: “أوعدك عمري في يوم يا حبيبتي ماخونك هفضل جمبك بقى وأصونك بيعشق اسمك كلك لونك، لما تبصيلي بقى بعيونك أوعدك، راح أشيلك بقى جوا في عيني واجبلك فيلا ولامبورجيني ما نتي حياتي وكل سنيني، نظرة عينك بترازيني أوعدك، أدفع عمري ودفع مهر واتجوز على أخر الشهر أكونلك سندك وابقى الضهر، حبك رزق ولعب الزهر ..أوعدك”.

تابع موقع تحيا مصر علي