عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

راغب علامة عن والدته: كانت ندمانة قبل وافتها عشان كانت هتقف قصاد مستقبلي

راغب علامة
راغب علامة

حل الفنان راغب علامة ضيف على أولى حلقات برنامج “أنغام”، الذي تقدمه المطربة أنغام في أولى تجربة لها في مجال التقديم التليفزيوني، والذي تحدث خلاله عن دخوله الفن.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات راغب علامة في برنامج أنغام

راغب علامة: والدي مكنش ضد دخولي الفن لكن والدتي كانت خايفة

تحدث راغب علامة عن موقف والدته ووالده من دخول مجال الغناء، فقال: “والدي مكنش ضد دخولي الفن لكن والدتي كانت خايفة وعايزاني مهندس، لكني وعدتها إنها هتشوف حالها فيا، وقبل وفاتها كان عندها شعور بالندم إنها كانت هتقف قدام مستقبلي بسبب خوفها”.

راغب علامة: محدش يعرف يقلد صوتي

وتابع راغب علامة، كاشفا عن نبرة صوته التي ليس لها مثيل، فقال:" حياتي بسيطة، ربنا مديني حاجات بسيطة في صوتي بس محدش بيقلدها، مفيش حد بيقدر يقلد صوت راغب وبتصرف في حياتي بكل بساطة وأنا تركيبة كلها بسيطة".

من ناحية أخرى، تعد أخر أعمال الفنان راغب علامة طرحه لـ أغنية استمارة ستة التي  حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن الألاف من المشاهدات، وتعد الأغنية من كلمات نادر عبد الله، ألحان محمود الخيام، توزيع توما، والفيديو كليب من إخراج زياد خوري.

كلمات أغنية استمارة ستة

 وتقول كلمات الأغنية: “أنا مِية فُل وألسطة، ومن الحبايب عندي لِستة، يِنقص من اللِستة واحد، يجي فوراً غيره دَستة، أنا مِية فُل وكمان، شبعان هنا وحب وحنان، ويجوز في ناس على شان تقابلني، تحتاج ألف واسطة”.

“أنا مِية فُل وألسطة، ومن الحبايب عندي لِستة، يِنقص من اللِستة واحد، يجي فوراً غيره دَستة، أنا مِية فُل وكمان، شبعان هنا وحب وحنان، ويجوز في ناس على شان تقابلني، تحتاج ألف واسطة، والله دي مش شطارة، بس ماليش في الخسارة، كل اللي بأصله قل عليّا، أنا بنزل ستارة، واللي مالوش عندي لازمة، بطفيه زي السجارة، واللي يسبّبلي أزمة، أنا بديله استمارة ستة، أنا مِية فُل وألسطة، ومن الحبايب عندي لِستة، يِنقص من اللِستة واحد، يجي فوراً غيره دَستة، أنا مِية فُل وكمان شبعان هنا وحب وحنان، ويجوز في ناس على شان تقابلني، تحتاج ألف واسطة، مش وخداني الجلالة، بس شايف نفسي حالة، أنا أكمّل أي حاجة، بس أنا ما أبقاش كمالة”.

تابع موقع تحيا مصر علي